Lidé kupují hlavně levnější kávu

MF Dnes 24.8.1998

Lidé kupují hlavne levnejší kávu

Praha (l a)- Nejvýznamnejší zastoupení na domácím trhu s kávou má podle agentury AISA bežná Standardní smes, a to bez ohledu na konkrétního výrobce. "Lidé kupují spíše levnejší kávu, což si vysvetlujeme rostoucími životními náklady. Navíc našinci nejsou takoví gurmáni jako treba Italové a je jim celkem jedno, jak kvalitní kávu pijí," ríká vedoucí vnejších vztahu Douwe Egberts Vladimír Procházka. O nejvetší podíl na ceském trhu tradicne souteží v poslední dobe spolecnost Tschibo s firmou Kraft Jacobs Suchard, mírne v pozadí se z nejvetších producentu drží Douwe Egberts. Prumerná spotreba kávy na osobu je ovšem v zemi ve srovnání s evropským prumerem pomerne nízká. Zatímco podle londýnské agentury Euromonitor mají napríklad Švýcari rocní spotrebu na osobu 8,72 kilogramu, Rakušané 6,22 a Nemci 5,42 kilogramu, v tuzemsku je to pouze 2,79 kg na hlavu. Spotreba tohoto nápoje navíc v zemi sice mírne, ale soustavne klesá. "Pokles tuzemského trhu je zpusoben predevším snižující se spotrebou pražené kávy," vysvetluje Marcela Obrová z Amer Nielsen Research. "Roste naopak spotreba specialit, jako je napríklad capuccino, relativne stabilní postavení zaujímá káva instantní," dodává Obrová. V celé východní Evrope je pritom tendence opacná. Jak uvádí Euromonitor, spotreba pražené kávy v tomto regionu za posledních pet let vzrostla o 32,8 procenta.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info