Agris.cz - agrární portál

Lidé kupují hlavně levnější kávu

24. 8. 1998 | Mladá fronta Dnes

MF Dnes 24.8.1998

Lidé kupují hlavne levnejší kávu

Praha (l a)- Nejvýznamnejší zastoupení na domácím trhu s kávou má podle agentury AISA bežná Standardní smes, a to bez ohledu na konkrétního výrobce. "Lidé kupují spíše levnejší kávu, což si vysvetlujeme rostoucími životními náklady. Navíc našinci nejsou takoví gurmáni jako treba Italové a je jim celkem jedno, jak kvalitní kávu pijí," ríká vedoucí vnejších vztahu Douwe Egberts Vladimír Procházka. O nejvetší podíl na ceském trhu tradicne souteží v poslední dobe spolecnost Tschibo s firmou Kraft Jacobs Suchard, mírne v pozadí se z nejvetších producentu drží Douwe Egberts. Prumerná spotreba kávy na osobu je ovšem v zemi ve srovnání s evropským prumerem pomerne nízká. Zatímco podle londýnské agentury Euromonitor mají napríklad Švýcari rocní spotrebu na osobu 8,72 kilogramu, Rakušané 6,22 a Nemci 5,42 kilogramu, v tuzemsku je to pouze 2,79 kg na hlavu. Spotreba tohoto nápoje navíc v zemi sice mírne, ale soustavne klesá. "Pokles tuzemského trhu je zpusoben predevším snižující se spotrebou pražené kávy," vysvetluje Marcela Obrová z Amer Nielsen Research. "Roste naopak spotreba specialit, jako je napríklad capuccino, relativne stabilní postavení zaujímá káva instantní," dodává Obrová. V celé východní Evrope je pritom tendence opacná. Jak uvádí Euromonitor, spotreba pražené kávy v tomto regionu za posledních pet let vzrostla o 32,8 procenta.


Zdroj: Mladá fronta Dnes, 24. 8. 1998





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 27.04.2024 07:22