Jirovský: Potřebujeme marketingový fond
15.01.2001 | Agris
Vytvoření marketingového fondu jako zdroje peněz na propagaci výrobků z domácí produkce na domácím trhu hodlá prosazovat Svaz zemědělských družstev a společností (SZDS). V rozhovoru pro Agris to řekl předseda SZDS Miroslav Jirovský.
Svaz podle jeho slov připravil návrh příslušného zákona již v loňském roce, jeho text však "leží někde na ministerstvu zemědělství". Jirovský ovšem podotkl, že větší prioritou bylo schválení zákona o Státním zemědělském intervenčním fondu, a proto svaz svou aktivitu týkající se marketingového fondu utlumil. Nyní však hodlá SZDS existenci instituce na podporu odbytu tuzemské produkce znovu oživit.
V Evropské unii jsou podle Jirovského marketingové fondy běžné, jejich zdroje jsou buď tvořeny přímo zemědělci, kteří do fondu odvádí část zisku z tržeb za své výrobky, nebo do nich dodá základní kapitál stát a zemědělci pak financují jeho další činnost. Zákon o marketingovém fondu by měl podle Jirovského především obsahovat pravidla, kolik peněz z tržeb za jednotlivé komodity by mělo být příjmovými zdroji fondu.
Další články v kategorii Podnikání
- Vídeňští restauratéři se bouří proti rozvozu jídel, připadají si vykořisťovaní (29.04.2024)
- Sladké nápoje by mohly podražit. Válek je pro speciální daň (29.04.2024)
- Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo (28.04.2024)
- Kvartální výsledky PepsiCo překonaly díky růstu cen a stabilní poptávce odhady (24.04.2024)
- Teplé počasí hospodám pomohlo. Přesto musí lidé počítat se zdražováním (22.04.2024)
- Budějovický Budvar měl loni rekordní tržby 3,37 miliardy korun, stouply o 11 pct (18.04.2024)
- Pivovary Staropramen se řadí mezi nejlepší zaměstnavatele roku 2024 v Česku (18.04.2024)
- U Jihlavy vznikla farmářská samoobsluha. Platí se do kasičky či QR kódem (15.04.2024)
- Farmářské trhy se vracejí. Problémem bývá špatné označování výrobků a hygiena (14.04.2024)
- Candáty v Lipně možná likvidují sumci, vědci a rybáři je chtějí ochránit (12.04.2024)