Agris.cz - agrární portál

Jirovský: Potřebujeme marketingový fond

15. 1. 2001 | Agris

Vytvoření marketingového fondu jako zdroje peněz na propagaci výrobků z domácí produkce na domácím trhu hodlá prosazovat Svaz zemědělských družstev a společností (SZDS). V rozhovoru pro Agris to řekl předseda SZDS Miroslav Jirovský.

Svaz podle jeho slov připravil návrh příslušného zákona již v loňském roce, jeho text však "leží někde na ministerstvu zemědělství". Jirovský ovšem podotkl, že větší prioritou bylo schválení zákona o Státním zemědělském intervenčním fondu, a proto svaz svou aktivitu týkající se marketingového fondu utlumil. Nyní však hodlá SZDS existenci instituce na podporu odbytu tuzemské produkce znovu oživit.

V Evropské unii jsou podle Jirovského marketingové fondy běžné, jejich zdroje jsou buď tvořeny přímo zemědělci, kteří do fondu odvádí část zisku z tržeb za své výrobky, nebo do nich dodá základní kapitál stát a zemědělci pak financují jeho další činnost. Zákon o marketingovém fondu by měl podle Jirovského především obsahovat pravidla, kolik peněz z tržeb za jednotlivé komodity by mělo být příjmovými zdroji fondu.


Zdroj: Agris, 15. 1. 2001





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 17.05.2024 12:46