Pivovar Malešov loni uvařil 1300 hektolitrů piva, prodává ho hlavně turistům
17.03.2025 | ČTK
Přátelský pivovar Malešov na Kutnohorsku loni uvařil kolem 1300 hektolitrů piva, podobně jako v minulých letech. Víc produkce nyní prodává ve svém areálu, což je pro něj výhodnější. Umožňuje to větší zájem turistů, kteří do Malešova přijíždějí. Kromě pivovaru je láká muzeum, kemp, tvrz i úniková hra. Jde také o jedno z míst, které se objevilo v populární počítačové hře Kingdom Come: Deliverance, řekl ČTK jeden ze zakladatelů pivovaru a majitel malešovské tvrze Ondřej Slačálek.
V Malešově se prodá zhruba 70 procent výstavu a zbytek jde do restaurací a řetězců. "Díky tomu, že se nám sem daří natáhnout návštěvníky a turisty, tak čím dál víc prodáváme tady v místě, což je pro nás samozřejmě zajímavější, protože tady prodáváme maloobchodně, kdežto mimo prodáváme velkoobchodně," uvedl Slačálek.
Pivovar vznikl v roce 2017 rekonstrukcí části hospodářského dvora v sousedství středověké tvrze. Na dvanáctimilionovou investici se složilo kolem 40 lidí, většinou známých nebo kamarádů. I proto má pivovar ve svém názvu přívlastek přátelský. Zakladatelé pivovaru záměrně nesháněli velkého investora, ale dali přednost většímu množství drobných akcionářů. Výhodou je to, že nikdo z akcionářů není dominantní. Technologie umožňuje roční výstav 3500 hektolitrů, tanky pojmou až 1500 hektolitrů.
Nejstarší zmínka o malešovské tvrzi pochází z roku 1303. V druhé polovině 14. století ji vlastnila bohatá měšťanská rodina z Kutné Hory - Ruthardovci. Po staletí se tu pak střídaly desítky majitelů. Tvrz až do roku 1980 sloužila jako sýpka. O pět let později ji převzala obec a chtěla ji přeměnit na kulturní centrum. Její plány ale ztroskotaly a objekt chátral. V roce 2002 se majitelem tvrze stal Slačálek a postupně ji zrekonstruoval.
Malešov je mimo jiné jedním z míst, které se objevilo v počítačové hře Kingdom Come: Deliverance od českého studia Warhorse. Upozorňuje na to i nedávno zprovozněný portál www.kcdlive.eu. Návštěvníkům chce tyto oblasti přiblížit a nabízí jim zážitky v podobě interaktivních stezek, kostýmovaných prohlídek, gastronomických specialit či únikové hry. Na projektu se podílí agentura CzechTourism, město Kutná Hora a jeho průvodcovská služba, městyse Rataje nad Sázavou, Suchdol a Malešov, Středočeská centrála cestovního ruchu, Galerie Středočeského kraje nebo České muzeum stříbra.
Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Další články v kategorii Podnikání
- Všechno zdražuje, naříkají americké pivovary. Problém je hliník na plechovky (19.03.2025)
- Štramberské uši může péct jen někdo. U Hezounů je vyrábí ojedinělým způsobem (17.03.2025)
- Pivovar Malešov loni uvařil 1300 hektolitrů piva, prodává ho hlavně turistům (17.03.2025)
- Rozděl písmeno G. Virální trend zvyšuje prodeje pivovaru Guinness (17.03.2025)
- Karamel s chilli nebo pampeliškou. Manželé z jihu Čech rozjeli sladké podnikání (14.03.2025)
- Plzeňský Prazdroj loni v ČR prodal 7,3 mil.hektolitrů piva, shodně jako předloni (12.03.2025)
- Přibývá restaurací a hospod s certifikátem kvality (11.03.2025)
- Coca-Cola přichází s nezvyklou velikostí láhve. Vyplňujeme mezeru, hlásí výrobce (06.03.2025)
- Potraviny, tequila, elektronika i hračky. Američanům se cla prodraží (06.03.2025)
- ÚOHS: Podnikatel Tesař může koupit kontrolní podíl v Agro družstvu Sebranice (06.03.2025)