Cukrovinky Oreo a Cadbury vynesly Mondelezu prudký růst zisku

Americká společnost Mondelez International Inc., druhý největší výrobce cukrovinek na světě, zvýšila ve čtvrtém čtvrtletí čistý zisk na 802 milionů dolarů (téměř 16,3 miliardy Kč) z 93 milionů dolarů ve stejném období 2016. K tomuto výsledku přispěla zejména vysoká poptávka po sušenkách Oreo a čokoládě Cadbury, napsala agentura Reuters.

Čisté příjmy firmě meziročně stouply o 2,9 procenta na 6,97 miliardy dolarů, v souladu s očekáváním analytiků v průzkumu agentury Reuters. Americká daňová reforma jí pak vynesla 59 milionů dolarů.

Nejvíce se sladkostem společnosti dařilo v Evropě, kde příjmy vzrostly o pět procent a na celku se podílely 40 procenty. Naopak v Severní Americe poklesly o 0,6 procenta. Důvodem propadu je kybernetický útok, který Mondelez stál na celoročních příjmech 100 milionů dolarů. Ty vloni vzrostly o 0,1 procenta na 25,89 miliardy dolarů, zatímco čistý zisk stoupl o 76,1 procenta na 2,92 miliardy.

Mondelez uskutečňuje plán snižování nákladů, jehož cílem je srazit do konce roku 2018 náklady o tři miliardy USD.

Firma se v roce 2012 oddělila od potravinářské skupiny Kraft. Působí ve 165 zemích světa, včetně ČR, kde je jedničkou ve výrobě a prodeji sušenek a čokoládových cukrovinek. Do jejího portfolia patří světové značky, především čokoláda Milka, sušenky Oreo, BeBe Dobré ráno (belVita) a bonbony Halls, a dále také značky Brumík a TUC či na lokálním trhu známé značky Fidorka, Figaro, Kolonáda, Miňonky a Zlaté. V ČR má továrny v Opavě, Lovosicích a Mariánských Lázních.

Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.

Tisk

Další články v kategorii Podnikání

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info