Agris.cz - agrární portál

Cukrovinky Oreo a Cadbury vynesly Mondelezu prudký růst zisku

1. 2. 2018 | ČTK

Americká společnost Mondelez International Inc., druhý největší výrobce cukrovinek na světě, zvýšila ve čtvrtém čtvrtletí čistý zisk na 802 milionů dolarů (téměř 16,3 miliardy Kč) z 93 milionů dolarů ve stejném období 2016. K tomuto výsledku přispěla zejména vysoká poptávka po sušenkách Oreo a čokoládě Cadbury, napsala agentura Reuters.

Čisté příjmy firmě meziročně stouply o 2,9 procenta na 6,97 miliardy dolarů, v souladu s očekáváním analytiků v průzkumu agentury Reuters. Americká daňová reforma jí pak vynesla 59 milionů dolarů.

Nejvíce se sladkostem společnosti dařilo v Evropě, kde příjmy vzrostly o pět procent a na celku se podílely 40 procenty. Naopak v Severní Americe poklesly o 0,6 procenta. Důvodem propadu je kybernetický útok, který Mondelez stál na celoročních příjmech 100 milionů dolarů. Ty vloni vzrostly o 0,1 procenta na 25,89 miliardy dolarů, zatímco čistý zisk stoupl o 76,1 procenta na 2,92 miliardy.

Mondelez uskutečňuje plán snižování nákladů, jehož cílem je srazit do konce roku 2018 náklady o tři miliardy USD.

Firma se v roce 2012 oddělila od potravinářské skupiny Kraft. Působí ve 165 zemích světa, včetně ČR, kde je jedničkou ve výrobě a prodeji sušenek a čokoládových cukrovinek. Do jejího portfolia patří světové značky, především čokoláda Milka, sušenky Oreo, BeBe Dobré ráno (belVita) a bonbony Halls, a dále také značky Brumík a TUC či na lokálním trhu známé značky Fidorka, Figaro, Kolonáda, Miňonky a Zlaté. V ČR má továrny v Opavě, Lovosicích a Mariánských Lázních.


Zdroj: ČTK, 1. 2. 2018





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 26.04.2024 16:31