Potravináři z Vysočiny chtějí v Evropě prosadit tradiční značky
05.04.2004 | ČTK
Potravinářské firmy z Vysočiny chtějí na rozšířeném evropském trhu prosadit tradiční výrobky. Zatímco uzeniny z Kostelce, pivo Bernard nebo salám Vysočina sázejí na zavedený název, například smetanový krém Pribináček se zřejmě pro zahraničí přejmenuje. Konkrétní plány na vývoz zatím výrobci příliš zveřejňovat nechtějí kvůli konkurenci. Humpolecký Rodinný pivovar Bernard z loňského výstavu vyvezl asi jen procento piva, a to do Německa, Švédska, Polska, Rakouska nebo na Slovensko. Podle mluvčího Zdeňka Mikuláška vstup do unie cestu k vývozu zásadně neulehčí. "Přesto nyní pracujeme na rozšíření exportu do unie o něco důrazněji," dodal.Zpráva byla upravena na základě obchodních podmínek ČTK, uplné znění získáte na obchodni@mail.ctk.cz
Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Další články v kategorii
- Čáslavské zemědělské muzeum ukáže historické stroje i modely zemědělských staveb (07.04.2025)
- Je pro vás pes moc velký? Tak si pořiďte minikoně (07.04.2025)
- Opatření proti slintavce a kulhavce přibývá. Podívejte se, kam se nyní nesmí chodit (07.04.2025)
- Chceme v EU více prodávat auta a maso, řekl deníku americký ministr obchodu (07.04.2025)
- Ekologickou stopu snižují i čeští vinaři. Pěstují šetrně a s novými technologiemi (07.04.2025)
- Souhrn událostí uplynulých dní – 4. – 6.4. 2025 (07.04.2025)
- Inflace v březnu stagnovala na 2,7 procenta (06.04.2025)