Czechtrade podpoří vývoz potravin

Nový specializovaný útvar zabývající se marketingovou podporou vývozu zemědělských a potravinářských výrobků vznikne v rámci České agentury na podporu obchodu - Czechtrade. Jak Právo informovala mluvčí Czechtrade Athina Lérová, příslušnou dohodu uzavřeli 28. srpna ministr zemědělství Jan Fenel a ministr průmyslu a obchodu Miroslav Grégr. Nový útvar bude mít sedm zaměstnanců. Činnost zahájí ještě letos. Ministerstvo zemědělství na jeho činnost poskytne v tomto roce tři milióny korun. "Cílem je nalézání obchodních partnerů a zvýšení konkurenceschopnosti českých výrobců," uvedl ředitel Czechtrade Martin Tlapa Nové programy by měly přispět ke snížení narůstajícího schodku v obchodu se zemědělskými a potravinářskými komoditami. Saldo agrárního obchodu je pasívní už řadu tet. Obzvláště znepokojivé je, že vzrůstá dovoz dokončených výrobků s vysokou přidanou hodnotou, zatímco citelně klesá český vývoz kvalitních značkových výrobků a potravinářského zboží vyrobeného z domácích surovin. Původním záměrem Ministerstva zemědělství bylo založit vlastní exportní agenturu. Jednání obou ministerstev nakonec vedla k rozšíření činnosti Czechtrade. "Navrhneme rovněž rozšíření programu podpory exportu, který je určen pro podniky do 250 zaměstnanců, o zemědělské a potravinářské položky," poznamenal Tlapa.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info