LVMH koupila podíl ve značce šampaňského rappera Jay-Z
23.02.2021 | ČTK
Moët Hennessy, divize luxusní skupiny LVMH, koupila podíl 50 procent ve značce šampaňského Armand de Brignac patřící rapperovi Jay-Z. Finanční podrobnosti dohody nebyly zveřejněny. LVMH tak rozšiřuje svoji spolupráci s celebritami.
Armand de Brignac v roce 2019 prodal více než půl milionu lahví. Cena za lahev začíná na 300 USD (6400 Kč). Jay-Z je investorem značky známé logem pikového esa na lahvi v barvě kovu od roku 2006, plným vlastníkem pak od roku 2014.
Značce Armand de Brignac by mohly pomoci odborné znalosti v oblasti luxusního marketingu a distribuční síť LVMH v době, kdy trh se šampaňským zasáhla pandemie nemoci covid-19. Trh loni klesl o pětinu kvůli odkládání nebo rušení svateb a dalších oslav. LVMH, která vlastní značku šampaňského Moët & Chandon či koňaku Hennessy, si však vedla o něco lépe než celý trh, její prodej vína a lihovin klesl o 14 procent, upozornila agentura Bloomberg.
Luxusní značky po celém světě uzavírají partnerské dohody s celebritami ve snaze oslovit mladší zákazníky. Manželka Jay-Z, popová hvězda Beyoncé, se angažuje ve značce sportovního oblečení Ivy Park. Kosmetická firma Coty se loni dohodla na koupi podílu 20 procent v kosmetické značce KKW patřící hvězdě reality show Kim Kardashianové Westové. Sázky LVMH na celebrity se však ne vždy vyplatily. Tento měsíc firma oznámila, že po necelých dvou letech pozastavuje spolupráci s Rihannou a její módní značkou Fenty.
Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Další články v kategorii
- Souhrn událostí uplynulého dne – 25.2. 2021 (26.02.2021)
- Soud zrušil rozhodnutí o dotaci na podporu zemědělství v Zambii (25.02.2021)
- Zbytečný, drahý. Včelaři protestují proti povinnému testu prachu z úlů, stojí miliony (25.02.2021)
- Prodeje Staropramenu v ČR loni klesly o 2,4 procenta (25.02.2021)
- Teplé dny utne studená fronta s přeháňkami (25.02.2021)