Agris.cz - agrární portál

LVMH koupila podíl ve značce šampaňského rappera Jay-Z

23. 2. 2021 | ČTK

Moët Hennessy, divize luxusní skupiny LVMH, koupila podíl 50 procent ve značce šampaňského Armand de Brignac patřící rapperovi Jay-Z. Finanční podrobnosti dohody nebyly zveřejněny. LVMH tak rozšiřuje svoji spolupráci s celebritami.

Armand de Brignac v roce 2019 prodal více než půl milionu lahví. Cena za lahev začíná na 300 USD (6400 Kč). Jay-Z je investorem značky známé logem pikového esa na lahvi v barvě kovu od roku 2006, plným vlastníkem pak od roku 2014.

Značce Armand de Brignac by mohly pomoci odborné znalosti v oblasti luxusního marketingu a distribuční síť LVMH v době, kdy trh se šampaňským zasáhla pandemie nemoci covid-19. Trh loni klesl o pětinu kvůli odkládání nebo rušení svateb a dalších oslav. LVMH, která vlastní značku šampaňského Moët & Chandon či koňaku Hennessy, si však vedla o něco lépe než celý trh, její prodej vína a lihovin klesl o 14 procent, upozornila agentura Bloomberg.

Luxusní značky po celém světě uzavírají partnerské dohody s celebritami ve snaze oslovit mladší zákazníky. Manželka Jay-Z, popová hvězda Beyoncé, se angažuje ve značce sportovního oblečení Ivy Park. Kosmetická firma Coty se loni dohodla na koupi podílu 20 procent v kosmetické značce KKW patřící hvězdě reality show Kim Kardashianové Westové. Sázky LVMH na celebrity se však ne vždy vyplatily. Tento měsíc firma oznámila, že po necelých dvou letech pozastavuje spolupráci s Rihannou a její módní značkou Fenty.


Zdroj: ČTK, 23. 2. 2021





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 29.03.2024 13:25