Potravinami Moravskoslezského kraje jsou medová zmrzlina s pepřem i bílý jogurt
07.05.2024 | ČTK
Medová zmrzlina s černým pepřem od Tomáše Romanovského z Palkovic nebo Bílý jogurt z Ligotského statku Anety Struhalové z Komorní Lhotky jsou mezi devíti výrobky, které v Moravskoslezském kraji získají právo používat čtyři roky značku Regionální potravina. Hodnotitelská komise letos vybírala ze 129 přihlášených produktů od 41 výrobců. ČTK to sdělila mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu Eva Češpiva. Soutěž je projektem ministerstva zemědělství.
"Do letošního ročníku soutěže Regionální potravina Moravskoslezského kraje výrobci přihlásili řadu již dříve oceněných výrobků a vítězství se pokusili obhájit. Na druhou stranu se mezi hodnocenými produkty objevily i zcela nové," uvedl krajský koordinátor Moravskoslezského kraje Lukáš Vacek.
V kategorii tepelně opracovaných masných výrobků získá ocenění Tatínkova šunka od mořkovské společnosti Machač - malokapacitní jatka, v kategorii tepelně neopracovaných masných výrobků, konzerv a polokonzerv Trhaná hovězí kližka s medem, mátou a skořicí šilheřovické společnosti Medoo Silesia a v kategorii sýrů Jesenický horský sýr od Stanislava Zámečníka ze Světlé Hory-Staré Vody. Mezi pekařskými výrobky uspěly Hukvaldské mrkvánky s hruškovou náplní ostravské firmy Martina bakery a mezi cukrářskými výrobky Karamelový větrník ostravské společnosti Labužník Celiak. V kategorii nápojů dostane značku Sirup jahoda máta od Adély Misařové z Moravskoslezského Kočova a mezi ovocem a zeleninou Rajčata cherry podlouhlá - hranáček červený z dolnolutyňské Farmy Bezdínek.
Soutěž Regionální potravina je určena na podporu malých a středních regionálních výrobců a zemědělců, značku mohou získat pouze firmy, které mají nanejvýš 250 zaměstnanců. Soutěž se koná ve všech krajích.
"Je skvělé, že přibývá možností a příležitostí nakoupit si kvalitní potraviny, které vyprodukovaly místní farmy a menší podniky. Často jsou to i rodinné firmy, které ke své živnosti přistupují nejen obchodně, ale taky srdcem. A to je na výsledku hodně znát. Jejich produkty mají často svůj zajímavý příběh a na stole určitě každého milovníka kvalitního jídla potěší. Soutěž Regionální potravina má podpořit právě tyto malé a střední podnikatele, kteří si nemohou dovolit masové reklamy v médiích," uvedla náměstkyně moravskoslezského hejtmana Šárka Šimoňáková (ANO).
Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Další články v kategorii Potravinářství
- Česká klasika versus burgery? Na talířích v ČR se objevují noví favorité (28.05.2024)
- Na plýtvání jídlem a potravinovém odpadu mají největší podíl domácnosti (28.05.2024)
- Americká potravinová revoluce. Úřady tlačí jasnější značení, průmysl se brání (27.05.2024)
- Svaz ekologických zemědělců: Spotřeba biopotravin v Česku roste, ale pomalu (27.05.2024)
- Lidl loni zvýšil tržby o 9,4 pct. a Kaufland o 7,8 pct., otevřely méně poboček (24.05.2024)
- Mořské pochoutky z hor: zenon vytváří podmínky pro chov krevet v Alpách (24.05.2024)
- Daň z cukru v Česku? Ve světě běžná věc, proti obezitě pomáhá, potvrzují studie (24.05.2024)
- U Sokolova spustili stáčírnu nápojů, ročně naplní až 150 milionů plechovek (23.05.2024)
- Tacos, burritos a gyros jsou sendviče, rozhodl americký soud (23.05.2024)
- O udržitelný zdroj bílkovin se starají na hmyzí farmě roboty KUKA (23.05.2024)