Zajímá se o Poděbradku Pepsi Cola?
13.03.2001 | Hospodářské noviny
Pepsi Cola loni zrušila závod Tomy a výrobu přesunula do přažských Vysočan
Jména zájemců o firmu její vlastníci dále pečlivě tají.
Jan Činčura
Ani po více než dvou týdnech od doby, kdy vešla ve známost informace o prodeji Poděbradky s.r.o. k transakci nedošlo a zatím se neví, kdy jednání o prodeji tohoto předního výrobce minerálních vod skončí.
»Oba majitelé firmy jsou ochotni obchodní podíl firmy prodat za určitých podmínek a máme již několik zájemců,« potvrdil obchodní ředitel firmy Jaroslav Barvíř bez bližšího upřesnění s tím, že důvody majitelů, které vedly k jejich rozhodnutí o prodeji společnosti, jsou čistě subjektivní a nemají nic společného s otázkou prosperity či dynamiky firmy. Podle něj má firma vypracovaný strategický plán do roku 2004, který odsouhlasili oba majitelé. Další informace týkající se prodeje odmítl Barvíř poskytnout s tím, že by probíhající jednání poškozovalo.
Ředitel Poděbradky Pavel Pražan poznamenal, že nedávná zpráva o chystaném prodeji společnosti způsobila v odborné veřejnosti spekulace, které firmu poškodily. Ale na žádost o konkretizaci těchto škod jen uvedl, že představitelé firmy byli dotazováni dodavateli, odběrateli, ale i financujícími bankami na pravý stav věci.
Podle některých odborníků by mohla mít o Poděbradku zájem Pepsi Cola, která předloni v listopadu koupila předního výrobce džusů a nektarů s.r.o. Toma a netajila se úmyslem dále rozšiřovat svůj sortiment. Její mluvčí Jakub Kadlec to HN nepotvrdil ani nevyvrátil. Přitom právě minerální vody Pepsi Cole v nabídce chybí, i když v Teplicích má závod na výrobu stolní vody.
Pepsi Cola podle Kadlece loni přemístila výrobu Tomy z Nehvizd do svého závodu v Praze Vysočanech, kde nyní produkuje limonády a džusy. Společnost General Bottlers se základním kapitálem 3,5 miliardy korun, jež v ČR Pepsi Colu reprezentuje, vlastní GB Czech LLC z USA.
Předběžný hospodářský výsledek Poděbradky za loňský rok podle Barvíře činil 35 mil. Kč a je ve srovnání s rokem 1999 mírně nižší v důsledku investic do výrobních technologií. V letošním roce jsou nejvýznamnější investice řádově desítek miliónů korun určeny na rozšíření zdrojů přírodní minerální vody.
Poděbradka v žebříčcích soupeří o druhé místo s Hanáckou kyselkou, která má sice o 4 - 5 % vyšší objem výroby, ale prohrává v bodování o známost značky. Podle neoficiálního zdroje měl být důvodem odkladu prodeje nesouhlas jednoho ze dvou spoluvlastníků. To však Barvíř popřel a označil za spekulaci.
Další články v kategorii Potravinářství
- Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo (28.04.2024)
- V jarním kole Sbírky potravin se vybralo rekordních 565 tun zboží pro potřebné (26.04.2024)
- Kontroly Potravinářské inspekce 2023: 49 tisíc kontrol, uloženy pokuty přes 128 milionů (26.04.2024)
- Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit (26.04.2024)
- Extrémní počasí ohrožuje potravinovou bezpečnost v EU, říká nová zpráva Komise (25.04.2024)
- Češi stále vyráží na nákupy do Polska. Nejčastěji kvůli cenám a větší nabídce (24.04.2024)
- Kvartální výsledky PepsiCo překonaly díky růstu cen a stabilní poptávce odhady (24.04.2024)
- Světové ceny potravin by letos podle ekonomů z Oxford Economics měly klesnout (24.04.2024)
- Svaz včelařů: Výnos medu může být letos oproti loňsku poloviční až třetinový (23.04.2024)
- Bublinkový čaj udělal miliardáře z půltuctu Číňanů. Trh je však stále těsnější (23.04.2024)