Většině středočeských pivovarů se v letošním roce dařilo

MF Dnes 21.12.1999

Vetšine stredoceských pivovaru se v letošním roce darilo

Strední Cechy - Ackoliv mnozí prorokují malým pivovarum nepríliš optimistickou budoucnost, stredoceským výrobcum piva se letos darilo vesmes dobre. Napríklad na Mladoboleslavsku oba pivovary zvýšily výstav. Lépe je na tom pivovar v Kláštere Hradišti nad Jizerou, který dodává lahvové pivo také do tuzemských obchodních retezcu. Podkovánský pivovar se prosazuje tradicne predevším ve svém nejbližším okolí. Predstavitelé obou mladoboleslavských pivovaru uvádejí, že desetinu své produkce exportují do zahranicí. "Letos jsme dosáhli výstav témer sto tricet tisíc hektolitru, což je v porovnání s predchozím rokem vzrust o deset procent. Podobné navýšení plánujeme i v príštím roce hlavne rozšírením exportu," uvedl obchodní reditel Pivovaru Klášter Pavel Dvorák. V Kláštere varí sedm druhu piv, vcetne nealkoholického. "Letos jsme dokoncili budování pivnice v historickém interiéru pivovaru, ctrnáctistupnovým svetlým pivem obhájili titul nejlepšího piva roku v kategorii speciálních piv a náš Ladislav Pelant získal titul sládek roku 99," pochlubil se Dvorák. Podkovánský pivovar varí osm druhu piv (vcetne dia a nealkoholického) a expeduje také tri druhy prírodní vody z místního vrtu. "Letošní výstav petadvacet tisíc hektolitru je o šest tisíc vyšší než loni a o pet tisíc nižší, než jsem si predstavoval. Na hranici triceti tisíc hektolitru proto budeme chtít dosáhnout príští rok," rekl reditel Pivovaru Podkován Antonín Cervený. Podkovánské pivo a prírodní voda je k dostání predevším v místním regionu. "Do marketu nedodáváme, protože jejich obchodní podmínky jsou pro nás neprijatelné," dodal Cervený. Breznický pivovar Herold zvýšil v letošním roce objem výroby o tri sta procent na 26 000 hektolitru piva. Duvodu je nekolik. Vedení pivovaru výrazne zkvalitnilo predevším obchodní politiku, a to ve vytvorení síte obchodních zástupcu. Zlepšila se i kvalita sortimentu piva, v nemž se nove objevil ctrnáctistupnový speciál. Za svetlou desítku dostal letos na veletrhu Pivex druhou cenu. Pivovar Herold opustil zahranicní trhy a zameril se pouze na tuzemského zákazníka. "Náš region jsou strední Cechy a letos se nám podarilo i více proniknout do Prahy," tvrdí reditel pivovaru David Horejší. V príštím roce by breznický pivovar rád rozšíril svuj sortiment o jedenáctistupnové pivo. Na letošní rok si nestežuje ani Lobkowiczký pivovar ve Vysokém Chlumci na Príbramsku. Pri zachovaném objemu výroby piva (60 000 hektolitru) se zvýšily tržby za jeho prodej asi o 12 procent. "Osvedcuje se nám naše nová strategie, kdy se zamerujeme na výrobu dražších, speciálních piv," ríká zdejší sládek Karel Ceška. Dosvedcuje to úspech vysokochlumeckého piva Démon, které je na trhu od lonského podzimu. V celkové rocní výrobe tvorí kolem šestnácti procent, v tržbách však zaplnuje pokladnu pivovaru z 22 procent. Lobkowiczkému pivovaru se letos darilo expandovat i na nové trhy, v tuzemsku predevším do oblasti jižních Cech, v zahranicí do Spojených státu amerických. "V lednu chceme dát na trh v sudech nové lehké pivo Andel, které se v lahvové podobe objeví v breznu. Nová odbytište bychom rádi našli v rámci regionu na Benešovsku a v Príbrami a jejím okolí," naznacil Ceška plány na další rok. Královský pivovar Krušovice patrí mezi nejúspešnejší výrobce piva ve stredoceském regionu a svou pozici chce vedení pivovaru udržet i v príštím roce. "Letos v zárí jsme dokoncením nové varny završili rozsáhlou modernizaci, kterou jsme zahájili pred peti lety. Stála nás více než jednu a pul miliardy korun," rekl generální reditel pivovaru Pavel Gregoric. Prestože nová varna muže denne vyrobit až šest tisíc hektolitru piva, to znamená milion dve ste tisíc lahví, v soucasnosti využívá pivovar její kapacitu ze sedmdesáti procent. "Na rozdíl od minulosti jsme nyní pripraveni reagovat na stále vetší poptávku po krušovickém pivu. Prestože kvalitních piv je v republice dost, verím, že se nám podarí obhájit i vítezství našeho piva v souteži Desítka roku 2000," dodal generální reditel. Krušovické pivo se po krachu rakovnického pivovaru stalo jednou z nejoblíbenejších znacek u hostu rakovnických restaurací. K úspešným pivním znackám patril letos také Velkopopovický kozel. Pivovar ve Velkých Popovicích si podle generálního reditele Tomáše Lejska polepšil v tuzemském žebrícku prodejnosti o nekolik míst a v podobném trendu chce pokracovat. Pivovar pred nekolika mesíci zmenil spolecne s dalšími pivovary skupiny Ceské pivo (Plzenský Prazdroj, Radegast) majitele a stal se soucástí svetové pivovarnické skupiny SAB.

(stc)

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info