V supermarketech je Braník druhou nejprodávanější značkou piva
20.12.1999 | Zemědělec
Agrární noviny (Agroweb) 21.12.1999
V supermarketech je Braník druhou nejprodávanější značkou piva
V období říjen až listopad letošního roku bylo třetí nejprodávanější značkou lahvového piva na domácím trhu pivo Braník. Vyplynulo to z šetření agentury ACNielsen, o kterém dnes Agrární noviny informovala tisková mluvčí Pražských pivovarů, a. s., Diana Dobálová.
Podle stejné agentury vzrostl v pololetí roku 1999 prodej piva Braník meziročně o 26 %, podíl lahvového Braníku na trhu dosáhl sedmi procent. S podílem 11 % se stal Braník druhou nejprodávanější značkou v největších typech obchodů (tj. supermarkety, hypermarkety, mezinárodní řetězce nad 400 m2). Pivo Braník získalo podle Dobálové v roce 1999 několik významných ocenění, z toho hned dvě ve 3. prosincovém týdnu - Jubilejní medaile ke 100 letům pivovaru Braník byla udělena časopisem Pivní kurýr a cena za "Nejlepší desítku roku 1999" pochází od Sdružení přátel piva. Podle Ivo Dvořáka ze Sdružení přátel piva získala desítka Braník ocenění zasloužené, protože je nejlepší. "Desítka Braník dokazuje, že lze udělat dobré pivo i v CK tancích," řekl Dvořák. Na jaře roku 1999 získalo pivo Braník druhé místo na slavnostech piva v Českých Budějovicích v soutěži "Pivo České republiky 1999" v kategorii "světlé pivo výčepní", kde se umístilo za pivem Staropramen Desítka a v květnu tohoto roku cenu Sdružení přátel piva "Pivo století".
"Ocenění piva Braník potvrzuje, že se jedná o kvalitní pivo s bohatou tradicí," prohlásil Roman Jelínek, zodpovědný za marketing značky Braník ve společnosti Pražské pivovary. "V současné době zaznamenáváme vzrůstající oblibu tohoto piva," dodal. Pivovar Braník byl založen roku 1899 a první várka piva byla uvařena v roce 1900. Na přelomu 80. a 90. let byl pivovar modernizován a v současné době představuje jeden z nejmodernějších podniků svého druhu v České republice. Pivo Braník je vyráběno progresivní technologií v CK tancích. Je dobře prokvašené a vyznačuje se vysokým obsahem oxidu uhličitého, který způsobuje jeho osvědčený říz. Pivo je střední intenzity hořkosti, čisté vůně a chuti. V současné době je na trhu Braník - světlé pivo výčepní a Braník - světlý ležák.
Další články v kategorii Potravinářství
- Češi vyhodí asi třetinu potravin. Čtyřčlenná rodina může ušetřit 14 tisíc ročně (01.05.2024)
- „Nejzbytečnější cukr“ by mohla postihnout nová daň. Výrobci se brání (30.04.2024)
- ČSÚ zveřejní vývoj HDP v prvním čtvrtletí, analytici čekají růst (30.04.2024)
- Sladké nápoje by mohly podražit. Válek je pro speciální daň (29.04.2024)
- Dokonalost japonských knedlíčků kontroluje umělá inteligence. Pomáhá i jinde (29.04.2024)
- Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo (28.04.2024)
- V jarním kole Sbírky potravin se vybralo rekordních 565 tun zboží pro potřebné (26.04.2024)
- Kontroly Potravinářské inspekce 2023: 49 tisíc kontrol, uloženy pokuty přes 128 milionů (26.04.2024)
- Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit (26.04.2024)
- Extrémní počasí ohrožuje potravinovou bezpečnost v EU, říká nová zpráva Komise (25.04.2024)