Unilever získal Bena a Jerryho

Boston - Známou americkou zmrzlinářskou firmu Ben&Jerry Homemade, založenou před 22 lety dvěma bývalými příslušníky hnutí hippies ve staré benzince ve Vermontu, kupuje britsko-nizozemský koncern Unilever za 326 milionů dolarů. Největší výrobce zmrzliny na světě si tím posílí své značky, jako jsou například Good Humor, Breyers nebo Algida. Unilever ponechá americké firmě její značku a samostatné provozní vedení. Mezi značky Ben&Jerry patří například "Cherry Garcia" nebo "Chunky Monkey". Za každou akcii Ben&Jerry zaplatí Unilever podle dohody 43,60 dolaru, tedy přibližně 1660 korun, což znamená zhruba 25 procent prémii proti úterní ceně na burze. Firma Ben&Jerry uvedla své akcie na veřejný trh poprvé v roce 1984 a někteří investoři si stěžovali, že nevyužívá plně svůj potenciál značky, která má kultovní charakter. Spoluzakladatelé Ben Cohen a Jerry Greenfield ve firmě zůstanou a i za kontroly Unileveru bude tento výrobce nejdražší zmrzliny v USA zaměstnávat ve své jediné výrobně ve Vermontu dosavadní počet lidí. "I když bychom dali přednost tomu, kdybychom plnili naše poslání jako nezávislý podnik, doufáme, že jako součást Unileveru bude Ben&Jerry nadále zvyšovat svou roli ve společnosti. Ben a Jerry budou dělat více dobra než dnes," uvedli zakladatelé. Podle Reuters a AP se ovšem ve Vermontu, kde firma symbolizuje image zapadlého venkovského státu, transakce příliš s pochopením nesetkala. Ben&Jerry má 4,6 procenta amerického trhu se zmrzlinou a v Severní Americe prodává asi 90 procent své produkce. Při průměrné ceně 3,10 dolaru za pintu - 0,47 litru za přibližně 118 korun je nejdražší zmrzlinou ve Spojených státech.

(ČTK)

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info