Tradici mladého vína ctí i Morava

MF Dnes 19.11.1999

Tradici mladého vína ctí i Morava

Praha - Každým rokem už tradičně patří téměř po celém světě třetí listopadový čtvrtek Beaujolais. Z původně marketingového tahu francouzských vinařů se stala celosvětová atrakce a jejich zkušenosti jsou nyní inspirací i pro moravské výrobce. "Zájem o mladé Beaujolais roste rok od roku i u nás. A letos vlastně každá lepší restaurace v Praze dnešní den s tímto vínem slaví," říká zástupce jednoho z menších tuzemských dovozců francouzských vín Stanislav Diviš. To, že se francouzské Beaujolais stává světovým fenoménem, ukazuje i jeho expanze mimo Evropu. Poměrně dobře se mu daří například i v Jižní Americe nebo Asii. Tradičně největšími konzumenty mladého francouzského vína jsou Spojené státy, Německo a Velká Británie, kde Beaujolais vypijí okolo šestnácti tisíc hektolitrů. Letos ovšem kvůli sporům s Francií o dovozech hovězího masa hrozí, že tradiční ostrovní odběratel nebude tradiční víno chtít. K francouzské tradici se před několika lety přihlásili i tuzemští výrobci vína a přišli den před představováním Beaujolais s Moravavíno Nouveau, tedy s oslavou mladého moravského vína. "Jde vlastně o první seznámení s letošním vínem. Rozhodně nejde o akci takového rozsahu, především v prodejích, jako u Beaujolais, ale spíše o popularizaci domácího vína jako takového," říká Dalibor Šebela z Bohemia Sektu, jehož společnost byla jedním z pořadatelů představení mladého moravského vína. "Letos se ochutnávalo šest druhů vín a potvrdilo se, že letošní víno bude velmi výjimečné. Patrně nejlepší za posledních dvanáct patnáct let a předčí i velmi chválený ročník 1997," dodává Šebela.

(ciz)

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info