Santa rozvíjí program Gastro

Domácí výrobci nealkoholických nápojů se na trhu neztrácejí

Stěžejním záměrem krnovské a. s. Santa nápoje pro letošní rok je dostat se do sítě hotelů, restaurací a podniků veřejného stravování. Firma se hodlá dále stabilizovat prostřednictvím dlouhodobějších partnerských smluv a překročit v objemu své produkce hranici jedné miliardy korun. »Pokud se nám to podaří, znamenalo by to opět jako loni 70procentní meziroční růst,« konstatoval tiskový mluvčí Ota Horák.

Společnost se opírá o výrobkovou řadu Jupí zahrnující jak klasické ovocné sirupy tak sycené i nesycené limonády aj. Dvě desítky novinek včetně iontových a energetických nápojů pro sportovce mají zvýšit.atraktivitu značky. »Abychom se dostali do sítě Gastro, musíme přejít na skleněné obaly « uvedl obchodní a marketingový ředitel firmy Jannis Samaras. »Chceme tuto změnu řešit pomocí kooperace s dalšími domácími firmami,« doplnil.

Splnit záměry pomůže nová stáčecí linka francouzské společnosti Sidel za 100 mil. Kč. Umožní zdvojnásobit současnou produkci nápojů. Letošními investicemi ve výši 80 mil. Kč se má dále posilovat technologická vybalenost výroby. »Spotřeba nealkoholických nápojů se u nás pohybuje v úrovni kolem 190 litrů na osobu za rok,« uvedl František Mydlil, tajemník Svazu výrobců nealkoholických nápojů. »Dá se očekávat další růst, třebaže už dost diferencovaný. Prim začínají v současné době hrát ochucené minerální vody, nicméně i ovocné a speciální nápoje dále porostou. Silným domácím producentům se tak ještě otevírá jistý prostor, pokud ovšem budou dostatečně konkurenceschopní,« soudí Mydlil.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info