Původ masa zákazníky zajímá
03.05.2001 | Hospodářské noviny
To, že důkladná identifikace hovězího až ke spotřebiteli pomáhá vylepšit důvěru v tento druh masa, dokazuje i přístup některých restaurací, které strávníkovi poskytnou vyčerpávající informace o produktu na jeho talíři. Oproti přístupu obchodníků jsou tak lidé naprosto seznámeni s tím, co konzumují.
»Hovězí upravujeme vždy z konkrétního mladého býka masného plemene, který je vyšetřen na nemoc šílených krav. Z jídelního lístku se všichni dozvědí číslo zvířete, jméno chovatele, plemeno, stáří, datum porážky a jak dlouho maso zrálo,« říká například spolumajitel pražské restaurace U bílé krávy Zdeněk Musil. Právě tyto údaje podle něj přispívají k tomu, že restaurace nijak nezaznamenává celkový pokles tuzemské poptávky po hovězím, který vypukl v souvislosti s nemocemi skotu.
»Zpracovatelé mnohdy prodávají maso z býků a vyřazených krav za stejné ceny. Je to pochopitelné, trh pojem kvalitní hovězí nezná. Zisk pak shromažďují obchodníci, kteří nakupují výhradně maso z krav a prodávají ho jako hovězí,« konstatoval Musil.
Další články v kategorii Potravinářství
- Dobré zprávy pro zákazníky. Ve slevových akcích zlevnily cukr, vejce i mouka (07.05.2024)
- Pivovary v ČR loni uvařily méně piva a spotřeba klesla na 128 litrů na osobu (07.05.2024)
- Vinařství Pavlov získalo za Sauvignon 2021 velkou zlatou medaili v Portugalsku (07.05.2024)
- Čína hrozí cly na koňak. V sudech by zůstalo moře nevypité pálenky (07.05.2024)
- Veterináři nařídili stáhnout z trhu 80 kilo párků z družstva Agroinvest Bobrová (07.05.2024)
- Farmáře mají zachránit bezobslužné prodejny. Otevřeno bude nonstop (07.05.2024)
- Cena kávy na burze trhá rekordy (07.05.2024)
- Pekaři ve Francii upekli rekordní bagetu dlouhou přes 140 metrů, snědli ji bezdomovci (07.05.2024)
- Potravinami Moravskoslezského kraje jsou medová zmrzlina s pepřem i bílý jogurt (07.05.2024)
- Palírny a moštárny v Ústeckém kraji přijdou kvůli mrazům o dvě třetiny ovoce (06.05.2024)