Prazdroj i Budvar bodovaly v cizině

Dva největší čeští vývozci piva - Plzeňský Prazdroj a Budějovický Budvar - zaznamenali v prvních třech měsících roku výrazné zvýšení exportu. Skupina Prazdroje totiž v prvním čtvrtletí prodala ve světě více než 150 hektolitrů piva, což představuje téměř šedesátiprocentní meziroční nárůst. V cizině se dařilo i jihočeské konkurenci: Budvar zvýšil export meziročně o osm procent, když na zahraniční trhy putovalo 108,4 tisíce hektolitrů piva. Vedoucí značkou exportu plzeňského pivovaru zůstává Pilsner Urquell. "Prémiové pivo Pilsner Urquell zaznamenalo na zahraničních trzích během prvních tří měsíců nárůst o 56 procent, vyvezli jsme 112 tisíc hektolitrů," uvedl mluvčí Prazdroje Jaroslav Pomp. "Pivo směřuje na trhy 33 zemí, největší objem putoval do Slovenské republiky, Německa, USA, Polska a Velké Británie," sdělil Pomp . Budvaru se dařilo hlavně v Itálii, kde zvýšení prodejů činilo 14 procent. V Německu a Anglii pak vzrostl o 9 procent. A další přírůstky v kolonce export si hodlá připsat vzhledem ke své nejnovější aktivitě v USA. Tam se letos Budvar rozhodl prodávat pod názvem Czechvar, protože podle dohody s americkým pivním gigantem Anheuser-Busch nesmí nabízet značky Budweiser, Budweis a Bud.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info