Pekárny bojují o trh vlastními obchody
13.02.2001 | Hospodářské noviny
Společnosti se nechtějí spoléhat jen na dodávky do supermarketů a obchodních řetězců
Největší tuzemští výrobci pečiva se na trhu stále více snaží uplatnit prostřednictvím vlastních prodejen či obchodů na bázi franšízingu. Vedou je k tomu především dobré zkušenosti s touto formou prodeje.
»Letos chceme otevřít dvacet až třicet franšízingových prodejen,« řekla Kristina Nikolajevová, ředitelka pro franšízing Delta Shops. Firma je dcerou největší tuzemské pekárenské skupiny, společnosti Delta Pekárny, která loni utržila již více než čtyři miliardy korun. Podnik tak opouští cestu dodávek v podstatě veškeré produkce do supermarketů a obchodních řetězců. V současné době Delta Shops provozuje pouze devět vlastních prodejen a dvě na bázi frančízingu.
Zájemci o licenci na provoz obchodů však musejí mít minimálně 650 tisíc korun na počáteční investici a garantovat úvěr milión korun. Firma jim poskytne poradenství, technologie, receptury a pomoc při získání bankovního úvěru a finančního pronájmu.
Podobnou cestou jde i pražská společnost Odkolek. »Frančízingu se do budoucna nebráníme, jdeme ale spíše cestou vlastních prodejen. Máme jich nyní celkem dvanáct, letos otevřeme další dvě,« uvedl předseda představenstva firmy Martin Turínek. Odkolku loni přinesly vlastní obchody tržby zhruba sedmdesát miliónů korun, což představovalo přibližně pět procent obratu. »Jejich provoz je mírně, ale přeci jen ziskový. Image sítě podnikových prodejen pojímáme jako alternativu k dnes velmi rozšířenému trendu rychlého občerstvení,« konstatoval Turínek. Podle něj je základním účelem obchodů prezentace vlastních výrobků a možnost testovat nové produkty na trhu. Odkolek loni předběžně skončil ve více než miliónovém zisku.
Další články v kategorii Potravinářství
- Balík 12 potravin a piva zlevnil meziročně v dubnových akcích na 638,39 koruny (02.05.2024)
- Češi vyhodí asi třetinu potravin. Čtyřčlenná rodina může ušetřit 14 tisíc ročně (01.05.2024)
- „Nejzbytečnější cukr“ by mohla postihnout nová daň. Výrobci se brání (30.04.2024)
- ČSÚ zveřejní vývoj HDP v prvním čtvrtletí, analytici čekají růst (30.04.2024)
- Sladké nápoje by mohly podražit. Válek je pro speciální daň (29.04.2024)
- Dokonalost japonských knedlíčků kontroluje umělá inteligence. Pomáhá i jinde (29.04.2024)
- Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo (28.04.2024)
- V jarním kole Sbírky potravin se vybralo rekordních 565 tun zboží pro potřebné (26.04.2024)
- Kontroly Potravinářské inspekce 2023: 49 tisíc kontrol, uloženy pokuty přes 128 milionů (26.04.2024)
- Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit (26.04.2024)