Pekárny bojují o trh vlastními obchody

Společnosti se nechtějí spoléhat jen na dodávky do supermarketů a obchodních řetězců

Největší tuzemští výrobci pečiva se na trhu stále více snaží uplatnit prostřednictvím vlastních prodejen či obchodů na bázi franšízingu. Vedou je k tomu především dobré zkušenosti s touto formou prodeje.

»Letos chceme otevřít dvacet až třicet franšízingových prodejen,« řekla Kristina Nikolajevová, ředitelka pro franšízing Delta Shops. Firma je dcerou největší tuzemské pekárenské skupiny, společnosti Delta Pekárny, která loni utržila již více než čtyři miliardy korun. Podnik tak opouští cestu dodávek v podstatě veškeré produkce do supermarketů a obchodních řetězců. V současné době Delta Shops provozuje pouze devět vlastních prodejen a dvě na bázi frančízingu.

Zájemci o licenci na provoz obchodů však musejí mít minimálně 650 tisíc korun na počáteční investici a garantovat úvěr milión korun. Firma jim poskytne poradenství, technologie, receptury a pomoc při získání bankovního úvěru a finančního pronájmu.

Podobnou cestou jde i pražská společnost Odkolek. »Frančízingu se do budoucna nebráníme, jdeme ale spíše cestou vlastních prodejen. Máme jich nyní celkem dvanáct, letos otevřeme další dvě,« uvedl předseda představenstva firmy Martin Turínek. Odkolku loni přinesly vlastní obchody tržby zhruba sedmdesát miliónů korun, což představovalo přibližně pět procent obratu. »Jejich provoz je mírně, ale přeci jen ziskový. Image sítě podnikových prodejen pojímáme jako alternativu k dnes velmi rozšířenému trendu rychlého občerstvení,« konstatoval Turínek. Podle něj je základním účelem obchodů prezentace vlastních výrobků a možnost testovat nové produkty na trhu. Odkolek loni předběžně skončil ve více než miliónovém zisku.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info