Obchody začínají zavádět digitální cenovky místo papírových
20.02.2019 | ceskenoviny.cz
V některých velkých obchodních řetězcích v Česku se začínají objevovat elektronické cenovky, které nahrazují ty papírové. Začíná je zavádět například Albert či Penny Market, vyplývá z aktuálních vyjádření prodejců pro ČTK. V řadě zemí na západ od Česka je zobrazování cen zboží na displeji přitom již poměrně běžné. Zaměstnanci tak nemusí mimo jiné manuálně vyměňovat desítky papírových cenovek týdně a ceny se automaticky synchronizují s pokladním systémem.
Digitální cenovky začal v tuzemsku testovat řetězec Albert. Pilotní provoz má ve vybraných odděleních hypermarketu v pražském obchodním centru Galerie Butovice. Novinka podle firmy šetří životní prostředí i čas zaměstnanců. Zákazníkům digitální displej vedle ceny přehledně zobrazuje i další informace o produktu, jako je země původu či jakost.
"Digitální cenovky přináší nakupujícím kompletní a pohodlný přehled o jednotlivých produktech. Vedle ceny na displeji přehledně najdou i další údaje včetně výrobce či země původu nebo jakosti produktů," uvedl Tomáš Kořínek, který má na starosti inovace v obchodech Albert.
Elektronické cenovky jsou jednou z inovací pro letošek i v Penny Marketu. "V rámci pilotní fáze je na vybraných prodejnách instalujeme již v letošním roce, s rozsáhlejším využitím počítáme od příštího roku. Na displeji se budou zobrazovat standardní informace jako na tištěné cenovce, tedy například cena za kilogram, původní cena u akčního zboží, země původu u ovoce a zeleniny," uvedl mluvčí Penny Tomáš Kubík.
Například e-shop Alza.cz digitální cenovky používá pouze u vybraných druhů zboží. Postupně ale ve spolupráci s partnery je rozšiřuje i na další zboží ve svých showroomech. "Hlavní pozitivem je okamžitá reakce na změnu ceny. Zajímavá je i úspora času při výměně, šetříme náklady na životní prostředí - tonery, papír, čas zaměstnanců," uvedla mluvčí firmy Patricie Šedivá.
Zavádění elektronických cenovek podle firmy brání především velká počáteční investice. Zásadní negativa vidí Alza.cz v nebarevnosti displejů a rozlišení. "Navíc jde o poměrně nákladnou investici s dlouhodobou návratností," dodala mluvčí.
Třeba řetězce Tesco či Lidl aktuálně zavedení elektronických cenovek neplánují, Lidl ale do budoucna jejich využití nevylučuje.
Další články v kategorii Potravinářství
- Češi konzumují méně ovoce a zeleniny, než je doporučená denní dávka (18.04.2024)
- Fazole z Teska obsahovaly čtyřnásobné množství herbicidu (18.04.2024)
- Vinaři v Habánských sklepích dnes zahájili unikátní test, který má ochránit révu před přicházejícím mrazem (18.04.2024)
- Dvojí kvalita potravin? Chyba není v EU, ale u nás, řekl prezident Petr Pavel (18.04.2024)
- Sklizeň chřestu může zpomalit chladno, pěstitelům pomáhá zájem o českou zeleninu (17.04.2024)
- Konference Automatizace v potravinářství představila nejmodernější trendy oboru (16.04.2024)
- Nominace na Regionální potravinu: Chléb, kacha, uzené, pivo i výhonky hrášku (16.04.2024)
- Je tu doba zmrzlin: Prodejci vsadili na novinky, někde si ji můžete natočit sami (15.04.2024)
- Celníci odhalili v dodávce na D8 u Lovosic téměř půl tuny závadného masa (15.04.2024)
- Češi umějí pomáhat. Jarní Sbírka potravin vynesla 467 tun zboží (15.04.2024)