Někteří malí výrobci piva si úspěšně hledají místo na spotřebite
09.12.1998 | Hospodářské noviny
HN 9.12.1998
Klášter dosáhne rekordního výstavu
Nekterí malí výrobci piva si úspešne hledají místo na spotrebitelském trhu
* Prudký pokles v odbytu piva, který v minulosti nastal v akciové spolecnosti Pivovar Klášter, se podarilo zastavit.
Mladá Boleslav (ša) - Uzavrení dvou významných severoceských provozu zabývajících se výrobou piva (Vratislavice nad Nisou a Pivovaru Most) a zmena vlastníka pivovaru Svijany výrazne napomohly nekolika menším a stredním výrobcum. S rustem odbytu jsou letos spokojeni akcionári Pivovaru Klášter v okrese Mladá Boleslav. Ten letos s nejvetší pravdepodobností docílí výstavu 115 tisíc hektolitru piva, a dosáhne tak odbytové hranice, kterou ztratil po roce 1995. "Až do lonska nám výstav klesal. Dostali jsme se k pouhým 75 tisícum hektolitru. Duvodem odbytové krize byla predevším celková situace vyvolaná nejvetšími producenty se zahranicní majetkovou úcastí," uvedl reditel Pivovaru Klášter Josef Svoboda.
Regionální výrobce využil "krizové" období k investicím a k hledání odbytišt v zahranicí. Za tri roky spolecnost investovala pres sto miliónu korun. Zmodernizovala varnu, chlazení ležáckých tanku, rozšírila kvasné sklepy a dokoncila stácecí linku. Pivovar Klášter se také vrátil k systému vlastní dopravy.
Z letošních plánovaných sto patnácti tisíc hektolitru se Pivovaru Klášter podarí prodat v zahranicí približne deset procent. Významné zákazníky má v Izraeli, Jugoslávii, Chorvatsku a ve Švédsku. Od príštího roku objem exportu ješte zvýší. Spolecnost získala nové zakázky ve Spolkové republice Nemecko, Itálii a Rusku. "Export považujeme jen za doplnek prodejních aktivit. Nejvíce pecujeme o tradicní okruh domácích zákazníku. Až sedmdesát procent produkce prodáme ve stredoceském a severoceském kraji," uvedl clen predstavenstva pivovaru Jaroslav Krejca. Podle neho souvisí rostoucí odbyt také s tím, že lidé už jinak vnímají malý pivovar, který dává pracovní príležitosti sedmdesáti pracovníkum a nabízí konkurenceschopný nápoj.
Pivovar Klášter, jehož letošní tržby budou kolem sto dvaceti miliónu korun, se celorocním výstavem priblíží k hranici výrobních možností. Proto už v príštím roce bude investovat do nové technologie, s níž zdvojnásobí kapacitu. Temto zámerum už nyní podrizují i zamestnaneckou politiku. Spolecnost zvýší pocet pracovníku a hledá odbytové možnosti i v jiných krajích republiky.
Další články v kategorii Potravinářství
- Zlevňování potravin skončilo (15.05.2024)
- Brambory meziročně podražily skoro o polovinu. Klesá zájem o ty ve slupce (15.05.2024)
- Nealkoholické pivní mixy COOL se rozrůstají o novou generaci COOL+ s funkčními benefity (15.05.2024)
- Stahování párku od výrobce z Vysočiny kvůli obsahu listerií (15.05.2024)
- Výrobce Olomouckých tvarůžků navýšil obrat i čistý zisk a plánuje stavbu výrobního závodu (15.05.2024)
- Česko za 20 let v EU marně hájilo pomazánkové máslo a tuzemský rum (14.05.2024)
- Státy EU schválily prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, budou platit omezení (14.05.2024)
- Cukrovar Vrbátky loni zvýšil zisk na 117,6 milionů, firma chystá dividendy (14.05.2024)
- Ministerstvo zjednoduší dovoz potravin, omezí administrativu (13.05.2024)
- Vinaři z Česka získali ve Španělsku na Bacchus Madrid dvě velké zlaté medaile (13.05.2024)