NEALKO věří v úspěšnost Chita

Jako "razantní návrat původního nealkoholického nápoje CHITO na domácí trh" hodnotí uplynulé dva měsíce olomoucká akciová společnost Nealko nápoje. Z plnící linky firmy sjely totiž v říjnu první dvoulitrové PET láhve této limonády, která byla v sedmdesátých letech prvním žádaným tuzemským chininovým nápojem.

Původní majitel, od něhož hodnotnou ochrannou známku CHITO společnost Nealko nápoje v letošním roce koupila, ji podle mediální zástupkyně společnosti Marie Logrové prakticky nevyužíval. "Vzhledem ke stále se zvyšující oblibě návratů dřívějších značek potravinářských i spotřebních produktů požádala firma Nealko nápoje o zápis ochranné známky s převodem veškerých práv. Vedení společnosti chce zmíněným produktem rozšířit nejen segment svého výrobního programu, ale především stávající řadu přílohových nápojů na tuzemském trhu.

Comeback limonády CHITO je spojen se spotřebitelskou soutěží pro širokou veřejnost především z řad teenagerů, která je načasována až do konce příštího roku. V průběhu celého období získá 15 výherců každý měsíc trička, ručníky, kšiltovky, batohy a cestovní tašky. V hlavním losování budou ve hře dva skútry Aprilia. Společnost Nealko nápoje chce svým krokem podchytit nejen nástup v předvánočním období, ale současně i následující letní sezónu," informovala Logrová.

Akciová společnost Nealko nápoje vznikla v závěru loňského roku, kdy akcionáři z důvodu záchrany výrobních kapacit firmy i pracovních míst v regionu rozhodli o jejím založení jako dceřiné společnosti Nealko Olomouc, a. s., která je v současné době v likvidaci. Nealko nápoje má dnes své místo na trhu jako samostatný právnický subjekt jak v oblasti maloobchodního, tak i velkoobchodního prodeje. Právě na posledně jmenovaný se nyní ve větší míře vedení firmy více zaměřuje, o čemž dokládá i rozšiřování obchodní skupiny pro velkoobchod. O správnosti vyčlenění a osamostatnění svědčí i zlepšující se ekonomická situace s kladným hospodářským výsledkem. Vedle vlastní produkce spolupracuje společnost rovněž se dvěma významnými zákazníky formou dodávek nealko nápojů v podobě tzv. práce ve mzdě.

Strukturu prodejů 2 litrových PET tvoří zhruba z 50ti procent mineralizovaná voda Flora v dvoulitrových PET lahvích. Na trh je tento produkt s přídavkem 90,2 mg hořčíku a 300 mg draslíku na láhev, tvořících 30ti procentní denní dávku, a s kombinací klasického cukru s umělým sladidlem, dodáván v příchutích grep, citron, pomeranč a jablko. Nově se management firmy zaměřil na stále žádanější limonády s ovocným podílem a multivitaminy - ACE Best. Na trh přichází rovněž 840 g sirup ACE. Prozatím jsou tyto požadované novinky sycené, do budoucna se však firma připravuje na produkci nesycených limonád s obsahem ovocné šťávy. Další výrobky představuje již klasicky Kofola a Original River Tonic, hroznový nápoj a v neposlední řadě i konzumní sirupy Flora.

Od ledna příštího roku se rovněž Nealko nápoje zapojí do systému likvidace odpadů, v tomto případě obalů v podobě PET lahví. V těchto dnech vedení firmy analyzuje podmínky a externí i interní možnosti tak, aby byla zvolena co nejlepší možná varianta.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info