Krušovice: zájem o desítku se snížil

Levná piva v supermarketech se projevila na poklesu výroby Královského pivovaru Krušovice. Vedení spolecnosti v nich vidí hlavní duvod toho, že pivovar v roce 2000 vyprodukoval jen 790 tisíc hektolitru, což je o 7,4 procenta méne piva než predloni. "Hlavní prícinou je pokles odbytu desetistupnového piva, které parí do vyšší strední cenové kategorie na ceském trhu - spotrebitelé totiž casto uprednostnují takzvaná levná piva, která jsou k dostání zejména v obchodních retezcích. Pivní trh se proto stále více polarizuje - na jednu stranu nám vzrostl prodej ležáku, tedy piva v dražší cenové kategorii, a naopak negativne se na odbytu nízkostupnového krušovického piva projevuje rust zájmu lidí o nejlacinejší piva na trhu," konstatoval generální reditel pivovaru Pavel Gregoric. Podíl levných piv na celkové tuzemské spotrebe je podle neho asi 45 procent. Tento trend potvrdil i mluvcí skupiny Plzenský Prazdroj Jaroslav Pomp. "Prodej prémiových piv roste, naopak lacinejší segment doplácí na nejlacinejší piva na trhu, jejichž cena je leckdy pod hranicí výrobních nákladu," uvedl Pomp. I pres pokles výroby Královský pivovar Krušovice verí, že lonský rok byl poslední v rade tech ztrátových. Spolecnost, která je po skupine Plzenský Prazdroj, pražském Staropramenu a Budejovickém Budvaru ctvrtým nejvetším tuzemským pivovarem, totiž letos konecne plánuje dosáhnout zisku. "Prícinou ztrát v minulých letech byly zrychlené odpisy z investic, které jsme vynaložili na modernizaci a rozšírení kapacity pivovaru," uvedl Gregoric. Pivovar Krušovice v minulých šesti letech investoval do zarízení a technologií cástku vyšší než dve miliardy korun, což firme umožnilo rozšírit kapacitu varny na 1,2 milionu hektolitru rocne. Krušovice mají mezi hlavními ceskými znackami s celos tátní pusobností pomerne krátkou tradici. Ješte v roce 1993 mel totiž pivovar, který nyní zamestnává na 400 lidí, pouze regionální pusobnost - zlom v rozvoji firmy nastal tehdy, když se pred osmi lety jeho majoritním vlastníkem stala nemecká pivovarnická firma Binding Brauerei AG patrící do nadnárodního celku Dr. Oetker. "Díky spojení se zahranicní firmou jsme postupne dosáhli ztrojnásobení prodeje z 250 tisíc hektolitru v roce 1993. Krome posílení pozice na domácím trhu jsme teprve nedávno zacali i s vývozem - nyní již tvorí šest procent z prodeje firmy. Zatímco napríklad v roce 1996 jsme vyvezli pouhých 167 hektolitru, loni export dosáhl 42 tisíc hektolitru. Hlavními odbytišti jsou Slovensko a Nemecko," rekl Gregoric.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info