Kofole klesly v prvním pololetí tržby meziročně o 9,2 procenta

Kofole v letošním prvním pololetí klesly tržby meziročně o 9,2 procenta na 2,75 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) Kofole klesl o 17,8 procenta na 349,1 milionu korun a provozní výsledek o 65,7 procenta na 54,8 milionu korun. Letní sezona ale byla úspěšná a představenstvo navrhne vyplatit dividendy 13,50 Kč na akcii. Kofola to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Druhé čtvrtletí letošního roku ovlivněné koronavirovou pandemií a souvisejícími epidemiologickými opatřeními bylo podle firmy jedno z nesložitějších v historii. "Velmi náročný druhý kvartál roku 2020 zvládla Skupina Kofola nad očekávání. Přestože došlo k mezikvartálnímu poklesu tržeb skupiny o 15,9 procent, Kofola skončila v čistém zisku a ukazatel EBITDA marže se držel na 15,7 procenta," uvedla firma.

Kofola uvedla, že její management očekává, že celý trh se bude postupně probouzet. "I v případě dalších výkyvů má skupina dostatečné zdroje na překlenutí těžkých časů," uvedla firma.

Generální ředitel Kofoly Jannis Samaras uvedl, že Kofola před mnoha lety vsadila na výrobu tradičních lokálních značek a ukázalo se, že tato strategie je správná. "Spotřebitelé se k silným značkám obrací i v době krize. Překonat složité období nám pomohlo rychlé rozhodování, kterého jsme přes velikost naší firmy stále schopni, a efektivní hledání úspor. Soustředili jsme se na věci nezbytné, ty zbytné jsme odsunuli, nebo zrušili," uvedl Samaras.

Nejvýrazněji dopadla pandemie na síť UGO, která v Česku a na Slovensku provozuje 79 Freshbarů a Salaterií. "UGO s uzavřením obchodních center a gastro provozů přišlo ze dne na den o absolutní většinu svých tržeb," uvedla Kofola. Reakcí bylo zavedení nových služeb, jako je rozvoz, a posílení spolupráce s partnerskými donáškovými službami.

"Věříme, že z provozně náročného druhého kvartálu vycházíme silnější a že jsme připraveni i na případné další výkyvy," uvedl Samaras. V dubnu se Kofola stala majitelem stoprocentního podílu ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka. "Do konce roku se zaměříme především na rozvinutí potenciálu Ondrášovky a Korunní, v nichž vidíme perspektivu, dále pak na posílení našeho kávovo-čajového byznysu," uvedl ředitel.

Jako nový cíl si Kofola stanovila dosáhnout ukazatele EBITDA pro letošní rok ve výši 950 milionů až jedné miliardy korun. "Vzhledem k úspěšné letní sezoně představenstvo navrhne vyplatit dividendu v nezměněné výši, tedy 13,50 Kč na akcii," uvedl Samaras.

Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic. Kofola má přes 2100 zaměstnanců. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

Hospodářské výsledky skupiny Kofola (v milionech Kč):

 1. pololetí 2020*1. pololetí 2019*Změna 2020/2019Změna 2020/2019 v procentech
Tržby2752,93032,3-279,4-9,2
Provozní výsledek hospodaření54,8159,9-105,1-65,7
EBITDA349,1424,7-75,6-17,8

* Upraveno o jednorázové položky

Zdroj: Kofola

Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info