Jihlavskému pivovaru se vyplatilo vsadit na patriotismus

MF Dnes 30.9.1999

Jihlavskému pivovaru se vyplatilo vsadit na patriotismus

Jihlava - Velký obrat přineslo letošní léto do dramatického vývoje hospodářské situace jihlavského pivovaru. Zatímco v květnu pivovar dlužil téměř dvě desítky milionů dodavatelům i finančnímu úřadu a jeho situace se zdála být beznadějná, ředitel firmy mluvil vážně o konkursu, nyní jsou vyhlídky sedmi desítek zaměstnanců i příznivců jihlavského piva veselejší. Příčinou toho, že malý pivovar začíná opět zvedat hlavu, je úspěch neobvyklé kampaně, zaměřené na city a místní patriotismus zákazníků. "Lidé si vzali naše pivo opět k srdci a během posledních tří měsíců ho prodáváme zhruba o pět procent více než loni a získali jsme i nové hospody. Díky nárůstu prodeje se podařilo vyrovnat závazky vůči finančnímu úřadu, které byly pro firmu nejnebezpečnější," pochvaloval si úspěch akce ředitel Jan Kylberger. Vytrvalou snahu pivovaru o existenci ocenil i pivař Miloš Vondrák z Jihlavy, podle něhož však lidé v Jihlavě nemají příliš prostoru pro to, aby pivovaru pomohli. "Pivo je to dobré, co je to však platné, když se nechali z centra města vytlačit. Pro každý pivovar je ostuda, když si neuhlídá ani prostor na dohled od svého komína," vysvětlil.Vážné existenční problémy pivovaru vyšly najevo letos na jaře, kdy městské zastupitelstvo odmítlo poskytnout firmě pětimilionovou půjčku na splátky dluhu finančnímu úřadu. Podle vedení pivovaru byly tehdy hospodářské problémy způsobeny především neplánovanými investicemi do nových lahví, které si před dvěma lety vynutily velké pivovary. Po neúspěchu na radnici se vedení pivovaru, spolu se zaměstnanci, koncem června obrátilo s žádostí o pomoc na konzumenty v kampani, vedené ve stylu: Když od nás dalo pryč ruce město, pomozte nám vy, naši zákazníci. Úspěch důrazu na regionální orientaci považuje za nesmírně důležitý i prezident Hospodářské komory Zdeněk Somr. "Firma, která je lokálně patriotická a má v regionu dobrou pověst, má i šance, aby v takovéto emotivní akci uspěla. Jsem rád, že se jihlavskému pivovaru taková akce podařila, protože je to jen potvrzení naší snahy o rozvoj regionální struktury podnikání," uvedl Zdeněk Somr.

(sc)

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info