Interbrew ztrácí punc "rodinné firmy"

Belgická polečnost vlastnící Pražské pivovary prodá na burze 20 procent svých akcií

Belgický pivovarský gigant Interbrew ve středu uskutečnil poslední krok na cestě od rodinně vlastněné firmy ke společnosti s veřejně obchodovanými akciemi. Skupina, která má po převzetí pivovarských aktivit britské společnosti Bass významný podíl i na českém trhu piva, oznámila podmínky primární veřejné nabídky zhruba 20 procent svých akcií v celkové hodnotě až 3,3 miliardy eur. Interbrew prodá na trhu 88,2 milionu nových akcií v cenovém rozpětí, stanoveném na 30 až 38 eur za akcii. S akciemi se má začít obchodovat na bruselské součásti evropského trhu Euronext 1. prosince.

Uvedení akcií Interbrew bude největší takovou akcí v historii belgické burzy a překoná zatím rekordní nabídku výrobce fotomateriálů Agfa Gevaert v hodnotě 1,7 miliardy eur. Navíc bude společnost moci v případě vysoké poptávky zvýšit objem nabízených akcií až o 15 procent.

Příjmy z prodeje nových akcií Interbrew splatí dluhy vzniklé posledními akvizicemi. Skupina se zadlužila především kvůli letošnímu převzetí pivovarů Bass za 2,3 miliardy liber (3,3 miliardy USD), které spolu s předchozí akvizicí britské Whitbread jí vyneslo pozici světové pivovarské dvojky. Spolu s pivovary Bass koupila Interbrew předního českého producenta Pražské pivovary s hlavní značkou Staropramen. Interbrew tak získala na českém pivovarnickém trhu třináctiprocentní podíl.

Tržby Interbrew za loňský rok by byly po započítání tržeb spolu s tržbami letos koupených britských pivovarů 3,24 miliardy eur. Zisk před zdaněním, splátku úroků, odpisy a amortizací by činil 755,7 miliónu eur.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info