Globalizace pivovarského průmyslu
30.05.2000 | ÚZPI
Globalizace pivovarského průmyslu je dosud v počátcích. Poměry se v jednotlivých zemích liší. Nejvyšší podíl vlastních výrobků si uchovává SRN a Čína. Během posledního desetiletí posílily velké nadnárodní pivovary na mezinárodních trzích. Pivo značky Heineken se prodává ve 170 zemích, značky Carlsberg a Corona ve 140 zemích, Foster ve 139, Beck ve 120. V posledních letech proniká na světový trh jihoafrická společnost SAB. Odkoupila řadu pivovarů ve střední Evropě, např. i značku Plzeňský Prazdroj. Australský pivovar Foster se zavedl na trhu především díky licencím. Obdobně dosahuje úspěch i německý pivovar Kaltenberg.
Pramen: PA-Nápojový průmysl 2000, č.3 (-ben-)
Další články v kategorii Potravinářství
- Provozovateli jatek v Holešově meziročně vzrostl čistý zisk a také tržby (20.12.2025)
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Zdražování kávy nekončí. Zákazníci mění návyky, volí levnější varianty (19.12.2025)
- Drahé vánoční kolekce už zlevňují (18.12.2025)
- Průzkum: Obliba kapra na Štědrý den klesá, roste obliba umělých stromků (18.12.2025)
- Čína po ukončení vyšetřování snížila cla na dovoz vepřového z EU (18.12.2025)
- Většina vinných klobás před Vánoci neprošla testem: Málo masa, příliš soli (17.12.2025)
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)

Tweet



