G MILK Group bude dále expandovat
14.01.1998 | Hospodářské noviny
HN - 14.1.1998
G MILK Group bude dále expandovat
- Obrat skupiny dosáhne v letošním roce trí miliard korun
- Nový výrobní, dovozní a distribucní subjekt na ceském trhu s mlécnými výrobky plánuje navázat stabilní a dlouhodobé vztahy se zemedelci, kterým zajistí ruzné formy financování a stoprocentní odbyt.
Plzen - Akciová spolecnost G MILK Group Plzen (GMG), kterou v záveru lonského roku založily Mlékárna Stríbro, Mlékárna Olešnice, Mlékárna Ceská Lípa a pražský dovozce mlécných výrobku A 7 B Trading, plánuje letos trímiliardový obrat. Tím se zrejme stane nejsilnejším velkoobchodním seskupením na tuzemském trhu mlécných výrobku. Rozhodujícím akcionárem GMG je Mlékárna Stríbro, kterou vlastní ze 47 procent hlavní iniciátor projektu - spolecnost Global Milk Plzen. Tato firma v prubehu uplynulých trí let získala 34- až 80procentní podíly ve trinácti tuzemských "mlécných" velkoobchodech.
"Vznikem skupiny jsme se stali silným partnerem pro obchodní retezce," rekl místopredseda predstavenstva GMG Miroslav Drobil. Predseda predstavenstva Jaroslav Fiala dodal, že dalším duvodem založení nového subjektu byla nutnost vetší koncentrace a specializace výroby. "Proces tvorby skupiny není zdaleka ukoncen. Jednáme s dalšími tuzemskými mlékárnami, které by doplnily náš stávající sortiment," uvedl Fiala.
Mlékárna Stríbro a ceskolipský producent se specializují na konzumní výrobu a jogurtový program, jihomoravská Olešnice je jedním z nejvetších výrobcu másla. Príští mesíc se ke skupine pripojí Tachovská a Žichovická mlékárna, které loni ovládla Mlékárna Stríbro, a v techto dnech tam znovu rozbíhá výrobu. Oba tito producenti se specializují na výrobu tvrdých sýru.
V nejbližších dnech vznikne v rámci skupiny spolecnost Ceský maloobchod, která hodlá skupovat maloprodejny. "Nechceme konkurovat retezcum, ale pujde o tradicní pultový prodej," rekl Fiala. Dalším novým subjektem bude Finmilk, s.r.o., zabývající se ruznými formami financování zemedelcu a poradenstvím. Skupina se hodlá stát komplexním velkoobchodním partnerem prvovýrobcu a zacíná prodávat další zemedelské produkty, napríklad testoviny, pecivo ci krutí speciality. Pod obchodní znackou DAMSI bude distribuovat sto nejprodávanejších výrobku. "Ty budou vyrábeny nejen našimi mlékárnami, ale také jinými zpracovateli z tuzemska i zahranicí," konstatoval Fiala.
- vap
Další články v kategorii Potravinářství
- Češi vyhodí asi třetinu potravin. Čtyřčlenná rodina může ušetřit 14 tisíc ročně (01.05.2024)
- „Nejzbytečnější cukr“ by mohla postihnout nová daň. Výrobci se brání (30.04.2024)
- ČSÚ zveřejní vývoj HDP v prvním čtvrtletí, analytici čekají růst (30.04.2024)
- Sladké nápoje by mohly podražit. Válek je pro speciální daň (29.04.2024)
- Dokonalost japonských knedlíčků kontroluje umělá inteligence. Pomáhá i jinde (29.04.2024)
- Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo (28.04.2024)
- V jarním kole Sbírky potravin se vybralo rekordních 565 tun zboží pro potřebné (26.04.2024)
- Kontroly Potravinářské inspekce 2023: 49 tisíc kontrol, uloženy pokuty přes 128 milionů (26.04.2024)
- Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit (26.04.2024)
- Extrémní počasí ohrožuje potravinovou bezpečnost v EU, říká nová zpráva Komise (25.04.2024)