Fidorku už kupovat nebudu

Amorálnost a odpudivost reklamy na cokoládovou oplatku Fidorka prekonává všechno, co bylo v tomto žánru vytvoreno. Pred prechodem pro chodce dává ridic sportovního auta prednost roztomilému devcátku s panenkou. Jakmile holcicka spatri v ruce spolujezdkyne to, po cem touží (tedy fidorku), ztvrdne jí pohled, chvíli premýšlí a pak s necekanou razancí mrští panenkou proti celnímu sklu, címž v aute spustí airbagy. V nastalém zmatku pak násilím vyrve predmet své touhy jeho majitelce z ruky.

Dite i dospívající mládež si z této reklamy jiste odnesou vedomé i podvedomé poucení: Toužíš-li po necem, mužeš to mít, stací chtít a nekomu to násilím vyrvat. Nebo lze využít nastalého zmatku. Doufám, že kdyby duchovnímu otci této reklamy vytrhlo nejaké díte v tlacenici obchodního domu peneženku prímo z ruky, uvedomí si svoji spoluvinu.

Zdá se mi, že sníží-li se výrobce produktu k takto podlé reklame, vyznává filozofii "urvi, kde mužeš a jak mužeš". Znamená to, že pro dosažení zisku je inzerent ochoten zhotovit výrobek z jakýchkoliv surovin a jakýmikoliv metodami, treba i bezohlednými, pokud se na to neprijde. Jeho prodejní a reklamní metoda tomu nasvedcuje. Mne však krome kvality výrobku zajímá i to, zda byl vyroben a prodán mravne, ci nemravne.

Fidorka má tedy do mé domácnosti vstup zakázán, byt by chutnala sebelépe. Reklama na ni je podle mne na samé hranici konfliktu se zákonem, ne-li daleko za ní, nebot se v podstate dopouští narušování mravní výchovy mládeže.

V Cesku máme dost státních i volených orgánu, komisí a rad, do jejichž kompetence patrí náprava a postih podobné reklamní bezohlednosti. Doufám proto, že budou v rámci svých kompetencí konat. Pochybuji však, že se podarí napravit škody, které už v detských duších reklama napáchala.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info