České pivovary by se v USA měly spojit, domnívá se obchodní rada

Čelké pivovary mají v USA dobré možnosti, míní česský obchodní rada v USA Jiří Kuliš.

Co by pomohlo českému pivu, aby se více prosadilo na americkém trhu?

Především masívní reklama, protože i pivo je klasický spotřební artikl a bez jeho propagace se dá nejen v Americe těžko uspět. Jelikož české pivovary kromě Prazdroje nemají na takovou reklamu finanční prostředky, doporučili jsme jim, aby se sdružily a zahájily kampaň nazvanou třeba Czech beer, která by české pivo zviditelnila. Zatím k tomuto kroku nepřistoupily, asi spolu málo mluví...

Kolik českych pivovarú se na americkém trhu oblevuje a jakou mají pověst?

Podle našich informací šestnáct, největší jednoznačně Prazdroj, který je na 34. místě v žebříčku pivovarů, které do USA vyvážejí. České republice pak patří desátá příčka s podílem 0,4 procenta na celkovém importu piva. Výrobky z českých pivovarů nejsou zas tak známé, objevují se spíše v hotelech a speciálních restauracích. Mezi hlavní konzumenty patří především turisté. Obecně ale dovoz piva do Spojených států při nepatrně vzrůstající spotřebě celkem výrazně roste. České pivovary mají tedy docela dobrou šanci.

Patří české pivo ve srovnání s ostatními spíše mezi dražší?

Výrazně dražší není. Třeba šest „třetinek“ Pilsner Urquell stojí zhruba sedm dolarů.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info