Bernard: Boj o trh je nekorektní

Bitva o to, jaké pivo se bude točit v té či oné hospodě, je naprosto nekorektní. Tvrdí to alespoň šéf humpoleckého pivovaru a známý zastánce menších producentů Stanislav Bernard.

Podle něj používají hlavně velké tuzemské pivovary při získávání odbytu v restauracích statisícové částky určené pro hostinského za to, že se v podniku bude pít právě jejich mok.

»Nových hospod již tolik nevzniká, a tak se při zvyšování podílu na trhu největší pivovary musejí soustředit na stávající zařízení. Svůj postup velcí výrobci například zlegalizují tím, že s provozovatelem podniku uzavřou smlouvu o reklamě třeba na deset let,« tvrdí Bernard.

Jeho slova potvrzuje i předseda představenstva Pivovaru Černá Hora Jiří Fusek. »Hlavně v poslední době tuto politiku velkých pivovarů výřazněji pociťujeme. Kdybychom postupovali stejně jako oni, bankrot by nás asi neminul,« řekl Fusek. Podle něj se největší pivovary při zmíněné praxi zaměřují především na restaurace s vyšší výtočí.

»Pokud má někdo pocit, že je diskriminován, může podat podnět na šetření na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který se záležitostí bude zabývat,« uvedl pouze k celé situaci Josef Machů z odboru tisku a informací úřadu. Fusek ale včera sdělil, že »malé pivovary se již chystají v této souvislosti na antimonopolní úřad obrátit«.

Jaroslav Pomp, mluvčí Plzeňského Prazdroje, největší tuzemské pivovarnické skupiny, konstatoval, že jeho společnost nikdy v minulosti k podobným praktikám nepřistoupila.

»Víme o tom, že některé pivovary takovou praxi zastávají, ale my ji nevyužíváme. Snažíme se jít spíše cestou vlastních sítí restaurací na bázi frančízinku,« řekl zástupce dvojky trhu, Pražských pivovarů, který si nepřál zveřejnit své jméno.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info