Prodej Plzeňského Prazdroje loni stoupl

Prodej Plzenského Prazdroje loni stoupl

Skupina Plzenského Prazdroje, která je nejvetším tuzemským výrobcem piva, zvýšila loni prodej piva o pul procenta, když všechny její znacky (bez zapoctení licencní výroby v zahranicí) prodaly 7,725 miliónu hektolitru piva, rekl mluvcí skupiny Prazdroje Jaroslav Pomp. Pozici si loni upevnila znacka Gambrinus s prodejem 3,688 milionu hektolitru, co byl ve srovnání s rokem 1999 rust o 6,8 procenta. Nárust o 13,5 procenta vykázala znacka Pilsner Urquell, která posílila hlavne na západoevropských a zámorských trzích.

Export této znacky vzrostl o 26 procent, na domácím trhu posílil Pilsner Urquell o 6,6 procenta.

Plzenský Prazdroj loni podle Pompa prodal 4,914 miliónu hektolitru piva, nošovický Radegast 2,076 miliónu hektolitru a Velkopopovický Kozel 560.254 hektolitru. Prímým exportem v zahranicí celá skupina loni prodala 562.525 hektolitru piva s mezirocním nárustem o 25,7 procenta, což ji staví do role nejvetšího ceského exportéra piva. Konsolidovaný prodej všech znacek skupiny v zahranicí, vcetne licencne vyrobeného piva Gambrinus a Radegast ve slovenském pivovaru Šariš, predstavuje 639.427 hektolitru. Export smeroval do 50 zemí, nejvíce piva se prodalo ve Slovenské republice, Nemecku, USA, Polsku, Velké Británii a Kanade.

Vlastníkem Skupiny Plzenského Prazdroje, která vznikla loni fúzí pivovaru Plzenský Prazdroj, Radegast a Velké Popovice, je jihoafrická spolecnost South African Breweries (SAB).

Plzenský Prazdroj predloni prodal 4,753 miliónu hektolitru piva, nošovický Radegast 2,307 miliónu hektolitru a nejmenší clen skupiny Velkopopovický Kozel 642.552 hektolitru.

Tisk

Další články v kategorii Podnikání

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info