Pražírnu kávy v době epidemie drží nad vodou malí odběratelé
25.02.2021 | ČTK
S výrazným poklesem prodeje kávy se začala loni na jaře kvůli nastupující pandemii koronaviru potýkat pražírna kávy Café Gape v Olomouci-Lošově. Po uzavření vysokých škol a restaurací přišla prakticky ze dne na den o tyto důležité zákazníky. Pražírně se v následujících měsících podařilo výpadek odbytu z větší části nahradit vyšším prodejem kávy malospotřebitelům prostřednictvím e-shopu. "Dostali jsme se už na úroveň, která nás drží nad vodou," řekl ČTK jednatel Café Gape Petr Rajt.
Rodinná pražírna Café Gape v předchozích letech prodávala kávu zejména do restaurací a vysokým školám. Loni na jaře ale pracně budované prodejní kanály přerušila pandemie. "Uzavření vysokých škol jsme ještě moc neřešili, protože jsme měli spoustu dalších velkých odběratelů. Krátce poté ale přišla vlna zavírání restaurací a hospod, což už jsme pocítili velmi silně. Během krátké doby jsme přišli o zhruba polovinu našich zákazníků," uvedl Rajt.
Další citelnou ranou bylo pro firmu omezení provozu kanceláří, do kterých Café Gape dodávala značnou část produkce. Na jaře jí ale prodej pražené kávy klesl o 60 až 70 procent. Zatímco před epidemií firma měsíčně vyrobila tunu pražené kávy, v březnu produkce spadla na 300 kilogramů.
Firma Café Gape proto soustředila síly na rozvoj prodeje prostřednictvím internetu, což se jí v následujících měsících vyplatilo.
"Úplně jsme převrátili naše obchodní uvažování. Místo na velké odběratele jsme se soustředili na drobné zákazníky. Prodej v on-line prostředí se začal postupně zvyšovat a teď jsme se dostali na úroveň 70 až 80 procent původní produkce, " podotkl Rajt.
Firma prodeji přes e-shop přizpůsobila spotřebitelská balení a rozšířila nabídku pražené kávy. "Začali jsme dělat menší balení a kávu více popisujeme, aby zákazníci e-shopu měli při výběru kávy dostatek informací. Osvědčilo se nám to," řekl jednatel.
Vyšší prodej pražené kávy odběratelům z řad malospotřebitelů podle něj koresponduje s nárůstem odbytu kávovarů, které prodává autorizovaná prodejna firmy Café Gape v Olomouci. "Trend rostoucího prodeje kávovarů sledujeme od konce loňského roku. Zákazníci nám například říkají, že nejeli na dovolenou a ušetřené peníze chtějí investovat do pořádného kávovaru pro domácí použití," uvedl Rajt
Lidé zároveň začali častěji využívat servisní služby olomoucké prodejny. "Zatímco před epidemií kávovary zapínali o víkendu nebo jen ráno, tak nyní kvůli home office si doma vaří kávu pětkrát denně. Kávovary se kvůli tomu rychleji opotřebovávají," dodal Rajt.
Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Další články v kategorii Podnikání
- Nedostatek kečupů v amerických restauracích. Může za to koronavirus (12.04.2021)
- Zájem o lahvové pivo supluje zavřené výčepy. Budvaru došly bedny, musí si je vypůjčit (09.04.2021)
- Minipivovar z Plzně se přesunul na vesnici, snížil si náklady o dvě třetiny (09.04.2021)
- VIDEO: Test samoobslužných pokladen. Albert vítězí, průkopnické Tesco zaostává (07.04.2021)
- Zemědělci bojují s pandemií i legislativou. Ztráty počítají na miliardy (06.04.2021)
- S investicí 2,2 miliardy korun pokračuje Everli v revoluci nakupování online po celé Evropě (02.04.2021)
- Vejce v letácích letos zdražila o čtyři haléře na 2,26 Kč za kus (01.04.2021)
- Senátoři chtějí po Ústavním soudu zrušení zákazu farmářských trhů (01.04.2021)
- Zelené pivo nebude čekat na otevření hospod, Starobrno k němu dá etikety (30.03.2021)
- Je libo rostlinný párek či slaninu? Náhražky masa dobývají český trh (29.03.2021)