Myslivecké motivy v anketě o nejkrásnější známku roku 2000

V listopadu loňského roku přinesl Svět myslivosti informaci o vydání emise známek s mysliveckou tématikou, nazvané Myslivcův rok. Autor článku Pavel Kříž vyzýval všechny myslivce, aby tyto známky podpořili hlasováním ve veřejné anketě o nejkrásnější známku roku 2000. Oficiální výsledky byly zveřejněny v příloze deníku MF DNES - DNES Magazínu dne 1. února t. r. Jak to tedy vše dopadlo? Ankety se zúčastnilo celkem 38 známek vydaných v uplynulém roce. O jejich pořadí rozhodovalo 9725 hlasů. Nejúspěšnějšími známkami byly miniatury klasických obrazů. Za nejkrásnější známku roku označilo 2580 hlasů transpozici secesní Brunety od Alfonse Muchy. Na druhém místě (2238 hlasů) skončil obraz Simeon s Ježíškem od barokního malíře Petra Jana Brandla a třetí místo (1184 hlasů) získala známka z aršíku Praha - Evropské město kultury. Ze série známek s mysliveckými motivy se nejvýše umístil Myslivcův rok - jaro (9. místo, 196 hlasů). Další známky této série se skončily v první polovině startovního pole: známka s motivem podzimu na 12. místě (109 hlasů) a s letním motivem na 13. místě (107 hlasů). Čtvrtá známka série se zimním motivem se umístila na 23. příčce (54 hlasů). Zda lze tyto výsledky považovat za úspěch či nikoli, nevím. Objektivní závěr by asi museli vyřknout zkušení filatelisté, kteří anketu sledují zpětně již několik let a znají trendy v oblibě motivů používaných na známkách. Pokud však jednoduše sečteme hlasy, které “myslivecké” známky získaly, dojdeme k číslu 466. I kdyby všichni, kdo pro tyto známky hlasovali, byli myslivci, není to trochu málo, když všude hrdě tvrdíme, že je nás sto tisíc?

Red.

Tisk

Další články v kategorii Ekologie

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info