BILLA navrací ovocné stromy zpět do krajiny. Do projektu se zapojilo již pět lokalit

  • Společnost BILLA se v rámci svého projektu trvalé udržitelnosti zavázala k výsadbě ovocných stromů již v pěti lokalitách. Výsadbou ovocných stromů chce navrátit české krajině její typický ráz a pomoci přírodě s lepším zadržováním vody a půdy. Dva ovocné sady byly již dokončeny, další tři jsou v realizaci.

BILLA v roce 2017 spustila projekt v rámci strategie trvalé udržitelnosti, který koresponduje s její dlouhodobou vizí a cíli vedoucími k ochraně přírody v lokalitách, ve kterých provozuje své prodejny. Tento CSR projekt má za cíl navracení ovocných stromů zpět do přírody, které budou sloužit veřejnosti k odpočinku, obnoví původní ráz krajiny, zpříjemní mikroklima a napomohou lepšímu zadržování vody a půdy.

Před zhruba 2 lety společnost započala realizaci pilotního projektu s městem Říčany a o rok později předala nový ovocný sad do rukou obyvatel města. Do Ovocného sadu Srnčí BILLA investovala přes 1,5 milionu Kč a v sadu lze nalézt 54 původních odrůd stromů, včetně 22 vzácných druhů.

V navracení stromů do naší krajiny BILLA pokračovala i v dalším roce, tentokrát ve středočeském Kolíně. Zde mimo výsadby ovocných sadů BILLA zároveň revitalizovala naučnou turistickou stezku Borky. Tato zhruba čtyřkilometrová stezka je nyní kromě nových informačních tabulí obohacena o interaktivní vzdělávací tabule o zvířatech a rostlinách, které mohou posloužit například školám a školkám jako učební materiál v rámci hodin prvouky či přírodovědy. Současně BILLA rozšířila stezku o jednu novou zastávku s dřevěným altánem se stolem a lavicemi, kde si návštěvníci mohou odpočinout před cestou zpět do škol nebo rodinám s dětmi zpět do svých domovů. Stezka se rozrostla o celkem 36 ovocných stromů, mezi které patří ořešáky, třešně či švestky.  Do vybudování naučné stezky se sadem a jeho následné pětileté údržby BILLA investovala rovněž bezmála 1,5 milionu Kč. Její předání je plánováno na 22. dubna 2020 v rámci zahájení výstavy „Životní prostředí“ organizované Odborem životního prostředí města Kolín, která prezentuje širší pohled na přírodu okolo nás, životní prostředí a myslivost a bude i letos obohacená o mnoho soutěží o zajímavé ceny pro děti z mateřských a základních škol.  

V obnově sadů a alejí v české krajině se BILLA rozhodla pokračovat letos i v dalších letech. Na konci roku BILLA podepsala smlouvu na pokračování projektu ovocné aleje podél nově vznikající cyklostezky v Říčanech. BILLA rovněž pomůže s revitalizací původního zámeckého ovocného sadu v Holešově a realizaci vyhlídkového místa s ovocnými stromy v Zábřehu.

„Součástí naší filozofie je dlouhodobá snaha o udržitelnost. Přestože na prodejnách i našich logistických centrech využíváme nejšetrnější technologie a neustále zefektivňujeme logistické procesy na naše prodejny, cítíme, že dopady našeho podnikání na životní prostředí je potřeba dále vyvažovat. Proto projekt výsadby ovocných stromů chceme i nadále podporovat a spolupráci rozšiřovat v budoucnu i do dalších měst,“ říká manažerka korporátní komunikace Dana Bratánková.

Snahou společnosti BILLA je pokračovat v projektu i po realizaci všech stávajících pěti lokalit.

 

Pro více informací prosím kontaktujte:

Dana Bratánková

Manažerka korporátní komunikace / Tisková mluvčí

REWE GROUP Česká republika, BILLA, spol. s r.o.

Mobil: +420 606 099 607

E-mail: d.bratankova@billa.cz

 

REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 693 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků.

REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených.

REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorf provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG, a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy.

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši přes 34 mld. Kč (2019), s 232 prodejnami a více než 6 000 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty.

 

Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 78 % jejího celkového sortimentu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, BILLA Naše bio, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora.  Úspěch privátních značek BILLA potvrzují i ocenění v soutěži Volba spotřebitelů 2019, ve které se na 1. místě umístilo hned 6 produktových novinek společnosti BILLA. V listopadu 2019 získala společnosti BILLA mimořádné ocenění za dlouhodobý proaktivní přístup k zajištění nabídky lokálních a tuzemských produktů pro zákazníky.

Více informací na: http://www.billa.cz.

Tisk

Další články v kategorii Ekologie

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info