Zdravá volba pro balené vody
02.01.2008 | ÚZPI
Nárůst spotřebitelské poptávky po balených vodách v USA
Byl uspořádán průzkum spotřebitelské poptávky, ve kterém měli spotřebitelé označit, který nápoj se nejvíce blíží jejich představám o nápoji pro zdravý způsob života. Pořadí bylo následující: balená voda 58 %, mléko 22 %, balené ovocné nápoje 5 %, sportovní a energetické nápoje 3 %, ledové čaje 2 %, sycené nealkoholické nápoje 2 %, balená káva měně než 1 %, ostatní nápoje 3 %. Důvody preferencí pro balené vody byly různé: stálá kvalita a zdravotní nezávadnost, dobrá chuť a přináležitost ke zdravému způsobu života. V roce 2007 vydaná zpráva Spolku obchodníků s nápoji (Beverages Marketing Corporation) v USA konstatuje prodej balených vod v USA v objemu 8,25 mld. galonů (asi 37,6 mld. l), což znamená spotřebu na osobu a rok asi 27,6 galonu (asi 224 l/os/r). Balené vody byly druhým největším obchodním sektorem v oblasti nápojů, po sycených nealkoholických nápojích.
Další články v kategorii
- Řečtí zemědělci pokračují v blokádách i po příslibu více peněz (18.12.2025)
- Lední medvědi se geneticky adaptují na změny klimatu (18.12.2025)
- Průzkum: Obliba kapra na Štědrý den klesá, roste obliba umělých stromků (18.12.2025)
- Australský podnikatel českého původu Josef Chromý proslul jako uzenář i vinař (18.12.2025)
- Česko rozšiřuje plochy ekologického zemědělství. Bio obiloviny a tradiční odrůdy nabývají na oblibě (18.12.2025)
- Analytik: Zmírnění zákazu prodeje aut se spalovacím motorem je kosmetická úprava (18.12.2025)

Tweet



