Spotřebitelé kupují méně hovězího masa a másla

Praha - Spotřeba potravin, nápojů a tabáku, které si udržují první místo ve výdajích domácností v Česku, roste. Nákupy potravin od vzniku samostatné republiky v roce 1993 do roku 1999 byly vyšší ve většině sledovaných položek. Provázely je ale strukturální změny, vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu. Výrazně více kupují lidé nealkoholických nápojů (bez sirupů). Důvodem je bohatá nabídka na trhu podpořená reklamou. Naopak stále méně kupují lidé hovězího masa a másla. Spotřeba masa a masných výrobků na osobu ročně klesla ve sledovaném období o 6,7 kilogramu v domácnostech zaměstnanců a o 10,6 kilogramu v rodinách důchodců. Jídelníčky obyvatel Česka obohatila zelenina a ovoce.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info