Trendy v potravinářském maloobchodu

Trendy v potravinárském maloobchodu

Struktura potravinárského maloobchodu se v následujících letech podstatne zmení. Nejnovejší švýcarské demografické studie potvrzují vzrustající pocet osamocených lidí, senioru a zamestnaných žen, dále zvýšenou orientaci na využití volného casu, což se odrazí na zmenách sortimentu i otevírací doby potravinárských prodejen. Stále více zboží se bude objednávat a nakupovat prostrednictvím internetu; k nemuž již v roce 2002 bude mít prístup každý ctvrtý Švýcar. Obchodníkum, kterí se temto trendum neprizpusobí, hrozí znacné potíže. V rámci velkých nadnárodních výrobních spolecností již nebude spotrebitel schopen rozeznat a urcit puvod kupovaného výrobku, navíc vysoký stupen komplexnosti výroby presahuje znalosti bežného spotrebitele (genové technologie, chemické prídatné látky). Zákazníci ocekávají záruky za kvalitu nikoliv od relativne málo známého výrobce, ale od obchodníka, u kterého zboží nakoupili. Rovnež vítají úrední potvrzení jakosti a nezávislé kontroly kvality. Velmi rychle roste trh s výrobky oznacených "Bio". Velký nárust se ocekává i u funkcních potravin a nutraceutik. Pres odpor evropských spotrebitelu rychle roste trh potravin vyrobených z geneticky upravených surovin (v roce 1994 4 mld. USD, v roce 2004 20 mld. USD). Podle soucasných prognóz vzrostou v prubehu príštích deseti let výdaje za stravování mimo domov ctyrikrát.

Lebensmittel-Technologie, 33, 2000, c. 1-2, s. 25-26 (-kop-)

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info