Obchodní výsledky skupiny Pernod Ricard za loňský rok

Agrární deník (Agroweb) 10.2.2000

Obchodní výsledky skupiny Pernod Ricard za lonský rok

Obrat spolecnosti Pernod Ricard (jeden z majitelu a strategický partner spolecnosti Jan Becher- Karlovarská Becherovka, a. s.) za rok 1999, bez cel a daní, dosáhl objemu 3,587 miliardy EUR (23,530 miliardy FRF), což predstavuje rust o 14,3 %. Agrární deník o tom dnes informoval tiskový mluvcí spolecnosti David Binar.

Duvodem je podle nej silný rust z vnitrních zdroju (+6,1 %), stejne jako konsolidace spolecnosti Italcanditi (zpracování ovoce) a akvizice v distribucním sektoru (+7 %), které probehly v posledním ctvrtletí. Divize vín a lihovin nyní predstavuje témer 44 % operací, distribuce 26 % a divize zpracování ovoce (ovocné nápoje a zpracování ovoce) 30 %.

"Klícová aktivita skupiny Pernod Ricard - divize vín a lihovin - zaznamenala jeden z nejvetších objemových nárustu v celém nápojovém prumyslu. Pernod Ricard dosáhl dvou tretin svého obratu v tomto sektoru sedmi znackami, zarazenými do skupiny s produkcí nad jeden milion kartonu "million case", pricemž jeden karton predstavuje 9 litru (Zdroj: Impact), nepocítajíc Becherovku a vodku Wyborowa. Celkove klícové znacky skupiny vzrostly o 4 %. V roce 1999 Pernod Ricard zlepšil své výkony na všech svetových trzích.

Ve Francii znacka Ricard pokracuje v objemovém rustu, Clan Campbell se stala vedoucí skotskou whisky, Aberlour pak vedoucí skotskou sladovou (malt) whisky. Irská whiskey, z níž 50 % predstavuje znacka Jameson, je nejrychleji rostoucím segmentem na celkovém trhu whisky. Na trhu ginu se znacka Larios již dostala na 4. místo s tržním podílem 10 %. V likérech pak znacka Soho poprvé úspešne prekonala hranici jednoho milionu litru, a Havana Club pokracuje v rychlém rustu.

V Evrope, pres zrušení obchodu duty-free v rámci Evropské unie, prioritní znacky skupiny vzrostly jak objemove, tak tržním podílem. Prodej rumu Havana Club vzrostl o 35 % a stal se vedoucím rumem v Itálii, kde se prodaný objem behem dvou let zvýšil ctyrnásobne. Likér Ramazzotti udelal nejlepší pokrok na nemeckém trhu (+35 %). Larios opet zacal rust ve Španelsku a Mini ouzo se stalo vedoucí anýzovkou v Recku. V sektoru vín dosáhla velkého nárustu na svém hlavním trhu, ve Velké Británii, znacka Jacob's Creek (+54 %).

Vne Evropy divize vín a lihovin taktéž zaznamenala cetné úspechy pres prumerné ekonomické klima v Asii a Jižní Americe. Havana Club (+25 %) by si mel udržet svou pozici nejrychleji rostoucí svetové lihoviny. Od doby, kdy skupina opet získala distribuci bourbonu Wild Turkey v USA a Japonsku, znacka vzrostla o 10 %. Bez vlivu duty-free (zrušeného v rámci Evropské unie) Jameson vzrostl o 10 % s výborným výkonem jak v USA, tak v Asii. Jacob's Creek (+25 %) se dále žene za rustem na všech trzích, a vede sortiment "Nových svetových vín". V Austrálii klícové znacky ukazují svuj potenciál na trhu, který lze pro nabídku lihovin skupiny Pernod Ricard stále považovat za nový.

Divize zpracování ovoce (ovocné nápoje a zpracování ovoce) zaznamenala excelentní výkon. Nealkoholické nápoje a ovocné štávy vyrábené skupinou Pernod Ricard také v roce 1999 prinesly dobré výsledky, a to i pres obecne nepríznivé klima. Orangina (+2 %) dosáhla nejvyšších objemu od roku 1991 pres nejistotu, kterou zažili všechny subjekty s dením okolo této znacky v roce 1999 spojené. Znacka rostla ve Francii stejne jako na evropských trzích. Úspešné uvedení sortimentu "les Givrés" podporuje potenciál rozvoje spolecnosti CFPO. Znacka Pampryl dosáhla rekordních prodeju. Znacka Champomy, která do urcité míry vzrostla mezi mladými spotrebiteli, byla uvedena na nekteré exportní trhy. V Argentine Minerva pokracuje v objemovém rustu pres ekonomickou krizi, která dopadá na celý region. Znacka cokoládového sirupu Yoo-Hoo v USA prošla modernizací prostrednictvím prémiového balení a zároven došlo k poklesu objemu prodeju.

Zpracování ovoce vzrostlo objemove o 7,7 %, a to v casto obtížných ekonomických podmínkách východní Evropy. Co víc, tento sektor byl poškozen silným rustem cen surovin a tedy také koncových spotrebitelských cen. Distribucní divize skupiny, BWG, potvrdila svou ambici získat významný podíl na trhu Velké Británie a konsolidovat svou silnou pozici v Irsku. Tento sektor pokracuje v rychlém rozvoji prostrednictvím rustu z vlastních zdroju (+6,1 %) a akvizicemi financovanými z vlastních zdroju. Celkove obrat vzrostl o 36,8 %. Skupina také práve získala pobocku ve Velké Británii, která se specializuje na velkoobchodní distribuci nápoju," uvádí v dnešním souhrnné dokumentu o spolecnosti Pernod Ricard její tiskový mluvcí.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info