Jihočeské mlékárny si letos chtějí posílit domácí pozici

MF Dnes 10.1.2000

Jihoceské mlékárny si letos chtejí posílit domácí pozici

Ceské Budejovice - Nárust výroby, pokles exportu a naopak posílení pozice na domácím trhu - v takových barvách si malují letošní rok predstavitelé Jihoceských mlékáren, nejvetší tuzemské firmy v oboru a zároven i nejvetšího vývozce. Za zhruba desetiprocentním snížením exportu v mezirocním srovnání stojí nedávné rozhodnutí Státního fondu tržní regulace, který vybral ve výberovém rízení jedenadvacet mlékáren a presne stanovil podmínky subvencovaného vývozu pro ten který sortiment. Stát letos snížil objem mléka, jehož export podporí dotacemi, bez nichž je prodej na svetových trzích pro domácí zpracovatele prodelecný. "Loni jsme subvencemi podporili vývoz približne 650 milionu litru mléka, zatímco letos to bude jen 500 milionu," vysvetlil Josef Vrzán z tiskového oddelení ministerstva zemedelství. Jihocechum, kterí loni vyvezli tretinu své produkce - 110 milionu litru, to prekvapive nevadí. "Nechceme být totiž príliš závislí na státních dotacích. Radeji vyvezeme o neco méne, ale s jistotou, že podmínky pro subvence platí po celý rok. Navíc letos plánujeme vetší orientaci na domácí trh," vysvetlil predseda predstavenstva a generální reditel Jihoceských mlékáren Milan Teplý. Státní fond vynaloží na podporu vývozu uvedených pul miliardy litru mléka cástku 1,24 miliardy korun - v prumeru tedy každá mlékárna dostane 2,50 koruny za každý exportovaný litr.

VÁCLAV DOLEJŠÍ

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info