Nákupní horečka. Řetězce nabízejí vajíčka bílá, hnědá i speciální indiánská

Vajíčka, pomlázky, tradiční pečivo a alkohol. Tyto produkty jsou podle obchodních řetězců před Velikonoci u českých zákazníků nejoblíbenější. Větší provoz než nyní přitom supermarkety během celého roku zažívají již jen před Vánoci.

„Zákazníci s tím počítají a velké velikonoční nákupy dělají i několik dní předem,“ uvedla mluvčí Globusu Rita Gabrielová. „V posledních dvou letech je nejsilnějším dnem Zelený čtvrtek,“ konstatovala. Týden před Velikonoci tak tržby oproti průměru vzrostou o pětinu, ve čtvrtek o 50 procent.

Potravinou číslo jedna jsou vajíčka. „Na zvýšenou poptávku jsme připraveni. Evidujeme velký zájem nejen o hnědá, ale i bílá vejce, která máme v akční nabídce v dostatečném množství, abychom vyšli vstříc zákazníkům,“ řekla Deníku Ivana Dvořáková z Kauflandu.

Řetězec je má v nabídce také již uvařená a nabarvená. „V souvislosti s vejci je velká poptávka také po barvách na malování vajec nebo obtiscích, ale i po cibuli, jejíž slupky zákazníci využívají k barvení vajec přírodním způsobem,“ konstatovala Dvořáková.

O třetinu víc

„Poptávka po vejcích je proti zbytku roku přibližně o třetinu vyšší,“ uvedl Robert Birov ze společnosti Albert. Jejich zákazníci mají stále větší zájem zejména o vejce z volného chovu a v biokvalitě.

Neobvyklou specialitu, takzvaná indiánská vajíčka se světle zelenou, namodralou nebo čokoládovou barvou skořápky, nabízejí obchody Tesco. „Jejich snůška trvá déle, čímž získávají specifické chuťové i nutriční vlastnosti,“ uvedl Václav Koukolíček z Tesca. „Žloutek má krémovou konzistenci a na konci každého sousta je cítit jemný slaný závěr, který je způsoben vyšším obsahem minerálů,“ podotkl.

Lidé chtějí tradiční pečivo

K českým Velikonocům patří i tradiční pečivo. „Mazanec si v našich obchodech každoročně do košíku vloží statisíce zákazníků,“ uvedl Tomáš Beran, jenž má v Albertu pečivo na starosti. Nejoblíbenější je tradiční mazanec s rozinkami a mandlemi, velký zájem je i o velikonoční beránky či jidáše.

Stranou nezůstává ani Kaufland, mazance a beránky nabízí v různých velikostech. Tradiční biskupský beránek je na jeho pultech dokonce i v bezlepkové variantě. „Přetrvává zájem i o domácí vaření a pečení, žádané jsou na ně tedy i kvalitní suroviny,“ podotkla Dvořáková z Kauflandu.

Před Velikonoci se zvyšuje také prodej alkoholu, zejména toho tvrdšího. „Jeho prodeje stoupají o několik desítek procent, největší zájem je o sladké smetanové a vaječné likéry,“ řekla Deníku mluvčí Lidlu Zuzana Holá. „Tradičně velmi žádanými lihovinami jsou whisky, kvalitní třtinové rumy, giny nebo vodky,“ dodala Gabrielová z Globusu.

Autor: Jiří Janda

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info