Boj o luxusní jídlo: V metropoli se o něj perou internetové řetězce
12.09.2018 | Denik.cz
V internetových supermarketech se odehrává souboj o zákazníky, kteří si potrpí na kvalitní potraviny. Anebo prostě rádi konzumují značkové jídlo, které se v běžných řetězcích neprodává. O tuto klientelu teď soupeří dva silní online prodejci potravin Košík.cz a Rohlík.cz, kteří se spojili se dvěma velkými konkurenty na zdejším trhu.
Rohlík začal před rokem prodávat potraviny britského řetězce Marks & Spencer. Ten své tradiční sušenky, čaje, cereálie, hotová jídla i vína do té doby prodával jen ve vlastních kamenných obchodech, přidružených ke svým prodejnám s módou. Letos na jaře získal Marks & Spencer na internetu velkého konkurenta, nikoli však pro něj neznámého. Internetový supermarket Košík se totiž propojil s rozvíjející se sítí prodejen Delmart.
Delmart je českou společností, byť její název i sortiment vyvolává spíš dojem, že jde o zahraniční řetězec. Mezinárodní stopu ale má. Založil ji Dušan Mrozek, bývalý dlouholetý šéf Marks & Spencer v Česku. Právě on rozjížděl před osmi lety prodej značkových potravin Marks & Spencer na pražském trhu. K trvanlivým, mraženým a pekárenským výrobkům postupně přidával čerstvé potraviny. Podobně postupuje i v případě svého Delmartu, který buduje od roku 2014.
Zamířili na síť
Ještě na přelomu roku Mrozek plánoval spuštění vlastního e-shopus potravinami. A nejen to. „Zvažujeme zavedení služby click and collect v našich bistrech, abychom usnadnili nakupování ve špičkách, a věříme, že ji následně rozšíříme i do supermarketů,“ řekl Mrozek odbornému časopisu Building World.
Nakonec se rozhodl vydat ve virtuálním světě stejnou cestou jako Marks & Spencer, tedy napojením na silného hráče. Podobný je přitom nejen sortiment, ale také lokality, kam si lze lahůdky nechat dopravit. Kromě Prahy a několika vybraných měst je Košík i Rohlík doveze pouze na některá místa ve středních Čechách.
Farmáři konkurencí
Aktuálně Delmart avizuje rozšíření on-line sortimentu o masové a rybí konzervy či další mléčné výrobky. K tomu, jak se prodeji luxusních potravin daří, se nechtěl vyjádřit ani jeden z obou oslovených řetězců.
Těm roste další soupeř. Vedle Delmartu se tento týden na Košík.cz nově objevila nabídka značky Wine Food, která pro české zákazníky dováží lokální lahůdky z Itálie a dosud je prodávala na vlastním e-shopu.
Další články v kategorii
- AOPK ČR doporučuje chovatelům na Vysočině zabezpečovat kvůli přítomnosti vlků hospodářská zvířata (25.05.2024)
- EPC projektů v Česku rychle přibývá. Loni ušetřily přes 400 milionů korun, klimatické cíle EU mohou zájem ztrojnásobit (24.05.2024)
- Lidl loni zvýšil tržby o 9,4 pct. a Kaufland o 7,8 pct., otevřely méně poboček (24.05.2024)
- Senátní výbor chce usnadnit výstavbu nových malých vodních elektráren (24.05.2024)
- Mořské pochoutky z hor: zenon vytváří podmínky pro chov krevet v Alpách (24.05.2024)
- Loni dosáhly Lesy České republiky výborného hospodářského výsledku, a to i přesto, že se těžilo podstatně méně (24.05.2024)
- S Janem Štechmüllerem o ekologickém chovu ovcí a masného skotu i dobrovolnictví v Angole (24.05.2024)
- Skot si na bezdrátovou pastvu rychle zvykne (24.05.2024)
- Zetor Tractors propustí 160 lidí, víc než polovinu zaměstnanců (24.05.2024)
- Loukami v Jeseníkách se šíří invazivní druh. Natrhejte si kytku, vyzývá obec (24.05.2024)