Propojíme sedláky se spotřebiteli
07.10.2015 | ASZ
U praktického rozvoje myšlenky farmářských trhů, tedy návratu ke starým osvědčeným tradicím v podobě přímého prodeje lokálních a regionálních produktů malými zemědělci a zpracovateli konečnému spotřebiteli, stáli před několika lety i zástupci Asociace soukromého zemědělství ČR a sdružení Pod platany. Ti teď podepsali memorandum o širší spolupráci obou organizací týkající se zejména propagace lokálních a regionálních produktů, ale i celkové osvěty a informovanosti společnosti o roli rodinných farem.
Sdružení Pod platany je členem Asociace farmářských tržišť ČR, jejíž snahou je zvyšovat a udržet kvalitu farmářských trhů. Stejně jako ostatní členové této organizace je tak vázáno kodexem, jehož součástí je řada podmínek týkajících se samotné organizace trhu a charakteru potravin zde prodávaných. To mimo jiné návštěvníkům zajišťuje, že produkty na těchto trzích nabízené jsou vysoce kvalitní a s jasným původem.
Od chvíle, kdy se členové sdružení Pod platany podíleli na vzniku prvního velkého trhu v Praze (na Vítězném náměstí), jich uspořádali již stovky, a to např. v pražském Karlíně, na Černém Mostě, na Spořilově či na Rajské zahradě v Praze 14. „Byly to pro nás velmi cenné zkušenosti, díky kterým jsme si uvědomili, že je stále třeba intenzivněji propojovat obě zúčastněné strany – prodejce a zákazníky. Rádi bychom lidem, kteří na farmářských trzích nakupují, ale i širší veřejnosti více přiblížili přírodu a její zákonitosti, zemědělství a zpracování produkce na menších farmách rodinného typu – tedy práci, ale třeba i životní příběhy sedláků, jejichž výrobky si nakupují. A těžko pro tyto účely hledat ideálnějšího partnera než Asociaci soukromého zemědělství,“ řekl předseda sdružení Pod platany Karel Czaban.
„Propagace rodinného typu hospodaření a bližší seznámení veřejnosti se životem na rodinných farmách a jejich pozitivním vlivem na život na venkově je jedním z dlouhodobých cílů naší stavovské organizace. Již několik let se o to snažíme prostřednictvím stále populárnější soutěže Farma roku či slavností pro rodiny s dětmi, pořádanými na konkrétních farmách našich členů v rámci celé republiky. Nyní tedy máme v této oblasti naší činnosti spojence a budeme moci rozvinout širší spolupráci,“ uvedl předseda Asociace soukromého zemědělství Josef Stehlík.
Ta se bude týkat, jak zástupci obou organizací avizovali, zejména osvěty a informovanosti společnosti o práci a výsledcích činnosti českých zemědělců, propagace lokálních a regionálních produktů a jejich nejkratší cesty ke spotřebiteli včetně podpory prodeje produkce alternativními způsoby, ale i organizace společných odborných a společenských akcí a medializace rodinných farem.
O realizaci konkrétních bodů spolupráce budeme průběžně informovat.
Hlavní kancelář ASZ
Další články v kategorii
- Řečtí zemědělci se po vánoční pauze vrací k blokádám silnic a přechodů (28.12.2025)
- Česko chce flexibilitu v zemědělské politice. Může to být ale dvojsečné (27.12.2025)
- Ceny potravin v roce 2026: Levné máslo a brambory, zdraží káva či kakao (26.12.2025)
- Pivovar Strakonice prodal meziročně více piva, letos investoval i do automatizace chlazení (25.12.2025)
- ČSÚ: Živý kapr letos stojí 126,23 koruny za kilogram, mírně víc než loni (24.12.2025)
- Udělejme z krmení zvěře vánoční zvyk, který opravdu pomůže (23.12.2025)
- Vláda souhlasí se záměrem obnovit daňové zvýhodnění vína, zákon připraví vlastní (23.12.2025)
- Čína zavádí vysoká cla na mléčné výrobky z EU, podle Bruselu neoprávněně (23.12.2025)
- Proč jedle neopadá a smrk je historicky králem českých Vánoc? (23.12.2025)
- Mýty italské kuchyně. Historik bourá legendy o ikonických pokrmech, čelí výhrůžkám (23.12.2025)

Tweet



