Nemeleme kraviny a jsme dobří jak prase, tvrdí fakulta ve videu
13.12.2013 | Denik.cz
Nečum jak tele na nový vrata a nastraž uši, vybízí herec Jan Dolanský v propagačním videu Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně potenciální studenty. Netradiční video má přilákat na fakultu nové posluchače a pobavit ty stávající. „Chceme se originálním způsobem pochlubit svými úspěchy," sdělil mluvčí fakulty Jiří Urbánek.
Ve středu fakulta poslala do své budovy i hostesky oblečené ve zvířecích maskách a s gumáky na nohou. „Rozdávaly samolepky a odznaky," sdělil mluvčí. Od ledna začne druhá vlna kampaně. Hostesky osloví lidi v ulicích.
Fakulta ve videu reaguje na to, že o ní lidé často hovoří jako o hnojárně. „Chceme, aby lidé věděli, že se tomu umíme zasmát. Prostřednictvím hospodářských zvířat si ve videu utahujeme z mýtů a falešných představ, které se ke studiu na fakultě propojením s univerzitou vážou," dodal mluvčí.
Lidé se z videa například dozvědí, že škola nemele kraviny, každého naučí pracovat s myší, pořádně se zabejčit i vstávat se slepicemi. Video, které je na internetu od úterý, má přes pět tisíc zhlédnutí.
Škola ale letos zaujala i svým dalším videem. Lesnická a dřevařská fakulta na sebe v lednu upozornila reklamou s názvem Lehce dráždivá fakulta. Budoucí studenty v něm měly upoutat polonahé dívky a obnažení svalovci. Video, které na YouTube vidělo přes 150 tisíc lidí, vyhrálo soutěž Sexistické prasátečko, která vybírala nejvíc sexistickou reklamu. Více ZDE
Pomocí videí se snaží studenty oslovit i další školy. Například Vysoké učení technické v únoru zveřejnilo klip Miluji tě, mé VUT. „K pátku měla 650 tisíc zhlédnutí na serveru YouTube," sdělila mluvčí univerzity Jitka Vanýsková.
Marketingový odborník Tomáš Zindulka použití videí k přilákání studentů oceňuje. „Pokud je spot vtipný, může se z něj stát i takzvané virální video. Lidé ho na internetu sami šíří," sdělil odborník.
Autor: Vladimíra Krejsová
Další články v kategorii
- Ceny potravin v roce 2026: Levné máslo a brambory, zdraží káva či kakao (26.12.2025)
- Pivovar Strakonice prodal meziročně více piva, letos investoval i do automatizace chlazení (25.12.2025)
- ČSÚ: Živý kapr letos stojí 126,23 koruny za kilogram, mírně víc než loni (24.12.2025)
- Udělejme z krmení zvěře vánoční zvyk, který opravdu pomůže (23.12.2025)
- Vláda souhlasí se záměrem obnovit daňové zvýhodnění vína, zákon připraví vlastní (23.12.2025)
- Čína zavádí vysoká cla na mléčné výrobky z EU, podle Bruselu neoprávněně (23.12.2025)
- Proč jedle neopadá a smrk je historicky králem českých Vánoc? (23.12.2025)
- Mýty italské kuchyně. Historik bourá legendy o ikonických pokrmech, čelí výhrůžkám (23.12.2025)
- Pavel Vacek: Kapr je jednička, sváteční polévky střídáme (23.12.2025)
- Potravinářská inspekce zjistila v tržní síti masné konzervy z dovozu falšované sníženým obsahem masa a s nedeklarovaným alergenem (23.12.2025)

Tweet



