Původ masa zákazníky zajímá
03.05.2001 | Hospodářské noviny
To, že důkladná identifikace hovězího až ke spotřebiteli pomáhá vylepšit důvěru v tento druh masa, dokazuje i přístup některých restaurací, které strávníkovi poskytnou vyčerpávající informace o produktu na jeho talíři. Oproti přístupu obchodníků jsou tak lidé naprosto seznámeni s tím, co konzumují.
»Hovězí upravujeme vždy z konkrétního mladého býka masného plemene, který je vyšetřen na nemoc šílených krav. Z jídelního lístku se všichni dozvědí číslo zvířete, jméno chovatele, plemeno, stáří, datum porážky a jak dlouho maso zrálo,« říká například spolumajitel pražské restaurace U bílé krávy Zdeněk Musil. Právě tyto údaje podle něj přispívají k tomu, že restaurace nijak nezaznamenává celkový pokles tuzemské poptávky po hovězím, který vypukl v souvislosti s nemocemi skotu.
»Zpracovatelé mnohdy prodávají maso z býků a vyřazených krav za stejné ceny. Je to pochopitelné, trh pojem kvalitní hovězí nezná. Zisk pak shromažďují obchodníci, kteří nakupují výhradně maso z krav a prodávají ho jako hovězí,« konstatoval Musil.
Další články v kategorii
- Letos se objevilo ve velkochovech deset ohnisek ptačí chřipky, stejně jako loni (22.12.2025)
- Ministerstvo životního prostředí vydalo poslední Věstník v roce 2025 (22.12.2025)
- Zvěřina ze střediska na Mostecku táhne, zájem je o divočáka na guláš (22.12.2025)
- Peněženku moc nešetří, čas ale ano. Češi cukroví čím dál víc kupují (22.12.2025)
- Předvánoční víkend někteří věnují uzení masa (22.12.2025)

Tweet



