Tradiční značka MARILA nově
15.02.2001 | Agris
Tradiční značka MARILA nově pro tradiční českou kávu
S novou značkou kávy - MARILA - se mohou v těchto dnech setkávat zákazníci jak malých prodejen, tak velkých obchodních řetězců. Nejedná se však o novinku v sortimentu, ale výsledek propojení aktivit známých producentů tradičních a oblíbených výrobků - akciových společností Balíren Praha Bohemia a Balíren a pražíren, které počínaje prvním únorovým dnem nesou název Marila Balírny a. s. Agris o tom dnes informovala mediální zástupkyně společnosti Marie Logrová.
"Stěžejním důvodem uvedených změn je snaha akcionářů zachovat na tuzemském trhu stávající nabídku kávy, na níž byli spotřebitelé zvyklí. Podle loňského výzkumu Market & Media& Lifestyl - TGI, agentury MEDIAN, II. Etapa, 2000 v období 31. 1. - 2. 4. 2000, byla totiž káva Mletý Standard od akciové společnosti Balírny a pražírny nejvíc nakupovanou značkou. Nejčastěji si ji koupilo 14,6 procent zákazníků, přičemž dalších 6,8 procent ji nakupovalo občas. Oběma firmám se za posledních šest let podařilo získat víc jak 20ti procentní podíl domácího trhu a dnes soupeří o první příčku se značkou Jacobs. Po předcházejících letech záporných hospodářských výsledků vykázaly za uplynulý rok při tržbách dosahujících jedné miliardy korun ziskovost. Důvodem propojení obou společností je i koncentrace shodných předmětů jejich podnikání, čímž dojde k výrazné úspoře nákladů. Akcionáři Balíren a pražíren proto už v loňském roce rozhodli o likvidaci firmy, která by měla být ukončena v průběhu několika měsíců, neboť veškeré závazky již byly uhrazeny. Zbývající aktiva společnosti budou rozdělena mezi akcionáře, " uvedla Logrová.
K propojení obou firem pod jednotný název Marila Balírny přispělo i vydání předběžného soudního opatření o zákazu používání známé ochranné známky, tradičního písmena B v polokruzích, o níž vedou akcionáři dlouholetou soudní při s konkurencí.
Akciová společnost Marila Balírny je součástí finanční skupiny, která dále mj. zahrnuje marketingovou akciovou společnost Marila Invest a prvoligový fotbalový klub FC Marila Příbram.
Další články v kategorii
- Zlevňování potravin skončilo (15.05.2024)
- Farmář na jihovýchodě Turecka pouští slepicím Mozarta, aby snášely více vajec (15.05.2024)
- Mýty a fakta o Evropské unii. Jak to bylo s křivými banány a okurkou (15.05.2024)
- Brambory meziročně podražily skoro o polovinu. Klesá zájem o ty ve slupce (15.05.2024)
- Nealkoholické pivní mixy COOL se rozrůstají o novou generaci COOL+ s funkčními benefity (15.05.2024)
- Blíží se uzávěrky přihlášek do soutěže Farma roku 2024 a programu Pestrá krajina 2024 (15.05.2024)
- Stahování párku od výrobce z Vysočiny kvůli obsahu listerií (15.05.2024)
- Nadace rozdělí dva miliony korun na výsadbu stromů či obnovu studánek (15.05.2024)
- Vojenské lesy a statky dočasně povede ředitel jedné z divizí Nerad (15.05.2024)
- Cukrovar Vrbátky loni zvýšil zisk na 117,6 mil.Kč, firma chystá dividendy (15.05.2024)