VARI sází na novinky a zahraničí

Tuzemský trh zahradní techniky si rozdělily tři velké firmy

Josef Šíf

Především na vyspělé trhy v Dánsku, Německu, Španělsku, ale také do Polska a na Slovensko vyvezla loni kolem 35 procent celkové produkce a. s. VARI. »Poprvé od roku 1989 jsme museli loni zavést druhé směny,« dokládá růst poptávky generální ředitel společnosti Jiří Belinger. Zvýšené konkurenceschopnosti podnik podle jeho názoru dosáhl především promyšlenou investiční činností v minulých letech, kdy bylo proinvestováno přes 60 miliónů korun. Dalším faktorem, který společnosti zaručuje úspěch v zahraničí, je vlastní vývoj a neustálá inovace výrobků. Například jednoúčelová sekačka Pony je vybavena sekacím diskem, na který podnik drží patent.

Ve VARI drží majoritu s 59 procenty akcií BG Technik cs, a. s., která je zároveň generálním zástupce Hondy pro ČR. Toto spojení přineslo možnost vybavovat zahradní, zemědělskou a komunální techniku VARI výkonnými motory Honda. »Bez započítání obchodních řetězců je náš trh už prakticky rozdělen, část držíme my a dále Mountfield a Husqvarna. Nejedná se o nesmiřitelnou konkurenci, naopak některé výrobky si navzájem prodáváme ve vlastních obchodních sítích,« přibližuje situaci na trhu Belinger. Je to dáno tím, že každá ze jmenovaných firem drží určitý segment trhu. »Není to pravda úplně doslova, Mountfield má nejširší sortiment a loni držel přes 50 procent trhu. Je pravda, že s VARI spolupracujeme, protože je to vzájemně výhodné a máme zájem podporovat kvalitní české výrobce,« uvedl Václav Brom, mluvčí Mountfieldu.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info