Systém EMT pro pneumatiky

Pneumatika je něco víc než že je černá a kulatá - tvrdí světový výrobce Goodyear, který vynakládá každý rok miliony liber na výzkum a vývoj, aby zajistil funkci, kterou mají zastávat. Nyní nabízí pneumatiku EMT pro automobilový průmysl a pracuje na stejném systému pro zemědělství. Nová pneumatika (EMT) nezabrání proražení, ale může stroj dostat bezpečně domů bez zastavení a výměny kola. Systém EMT (Extended mobility technology) je určen především pro trh s automobily, ale výrobce již nyní plánuje zavést tento systém i do sektoru pneumatik určených pro zemědělská vozidla a traktory. V základním provedení je EMT pneumatika opatřená silnými a pevnými boky, které mohou zabránit zborcení při úniku vzduchu a ztrátě tlaku. Do pneumatiky byl vložen snímač tlaku, který vysílá rádiový signál na palubní desku v kabině, kde se rozsvítí výstražné světlo a ozve zvukový signál. Automobil, opatřený pneumatikami EMT může po jejich proražení ujet bezpečně ještě 80 km při rychlosti 80 km/h. Pro zemědělský sektor firma již připravila pneumatiky s tlustými boky na lehká terénní vozidla ("čtyř nebo tříkolky). Tyto pneumatiky umožňují po proražení jízdu ještě do vzdálenosti 80 km při rychlosti 40 km/h. Jsou o 20 až 30 % dražší než standardní. Zda budou zaváděny pneumatiky EMT pro traktory výrobce dosud neví. Problém je v tom, že traktory mají příliš velkou hmotnost, aby ji zesílené boky pneumatik unesly. Aby se tak stalo, musely by být 22,5 cm tlusté, a to není ani praktické ani ekonomické. Proto se výrobce snaží nalézt takový materiál, který by naznačené vlastnosti měl.

Farmers Weekly, 132, 2000, č. 11, s. 73.- (-Šť-)

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info